گانتس: اسرائیل به رغم هرگونه توافقنامه اف-۳۵ احتمالی برتری نظامی خود را حفظ می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد، برتری نظامی بخش مهمی از امنیت اسرائیل است.

او افزود: ما همچنین قراردادهایی را با آمریکا امضا می‌کنیم و همچنین می‌توانیم به سیستم‌های نظامی اصلی دست پیدا کنیم.

گانتس در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست بررسی آنچه اسرائیل از آمریکا در صورت فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات مطالبه خواهد کرد، رد کرد و گفت: ما آنچه می‌خواهیم می‌دانیم و آنچه می‌توانیم به منظور اطمینان از این‌که به صورت حرفه‌ای و استراتژیک همسو با تحولات خاورمیانه رفتار کنیم  را به دست می‌آوریم.

وزیر جنگ اسرائیل درباره نکته مثبت دستیابی کشورهای عرب حوزه خلیج به جنگنده‌های آمریکایی تاکید کرد: چیزی مثل ائتلاف احتمالی می‌تواند مثبت باشد. برخی می‌گویند بهتر است آنها سیستم‌های تسلیحاتی آمریکایی و نه روسی یا چینی داشته باشند اما دائما دو مسیر برای نگاه به مساله وجود دارد.

جارد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ روز دوشنبه از احتمال فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکا به امارات دفاع کرد و گفت، آمریکا در عین حال برتری نظامی ویژه اسرائیل را حفظ می‌کند.

پیش از آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته بود، توافق عادی سازی اسرائیل و امارات شامل فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات نمی‌شود.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز تاکید کرده است، توافق با اسرائیل باید هرگونه مانع در مسیر فروش اف-۳۵ به امارات را بردارد.

انتهای پیام

خسارت 7 میلیارد یورویی حوادث ترافیکی در آلمان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا