رسالت اصلی دانشگاه شهید ستاری تربیت افسرانی با روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی است


رسالت اصلی دانشگاه شهید ستاری تربیت افسرانی با روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی است

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری قیام عاشورا را یک مکتب فکری و نطام سیاسی بزرگ دانست و گفت: رسالت اصلی دانشگاه شهید ستاری، تربیت افسران مومن، متعهد، با روحیه ایثارگری و شهادت طلبی است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان عزادار اباعبدالله الحسین(ع) ضمن بیان فرازی از زیارت عاشورا و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان با بیان اینکه امروز واقعه و قیام عاشورا فقط یک حادثه در تاریخ تشیع محسوب نمی شود، گفت: این قیام، یک مکتب فکری، نظام سیاسی و یک مجموعه فرهنگی – اخلاقی بزرگ است.

وی فرهنگ را مهم‌ترین عامل بسترساز در رشد و بالندگی فردی و اجتماعی هر جامعه انسانی عنوان کرد و افزود: ظلم‌ستیزی، عزت، آزادگی، ایثار و شهادت از مهم‌ترین و اصلی ترین مؤلفه های فرهنگ عاشوراست.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری خاطرنشان کرد: رسالت اصلی دانشگاه علوم و فنون هوایی، تربیت افسران مومن، متعهد، متخصص، متدین با روحیه ایثارگری، سلحشوری و شهادت طلبی می باشد و همه این مفاهیم در فرهنگ عاشورایی نهفته است.

فرمانده دانشگاه شهید ستاری با اشاره به اینکه عزاداری های محرم در زندگی فردی و دانشگاهی دانشجویان نفوذ کرده و در باورهای آنها اثر گذاشته است، افزودد: این توفیق خدمت، افتخار بزرگی است که در این برهه از تاریخ و تحت لوای پرچم مقدس جمهوری اسلامی و زعامت فرماندهی معظم کل قوا و در راستای دفاع از ملت، تمامیت ارضی کشور، آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت زمینه سازی و شکل‌گیری تمدن بزرگ نوین اسلامی؛ نصیب ما سربازان شده و مأموریتی الهی محسوب می شود که باید قدردان این نعمت گرانسنگ باشیم.

دولت نه کنار می‌کشد و نه استعفا می‌دهد
هم اکنون بخوانید

گفتنی است، مراسم امسال ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با شکوه خاصی در دانشگاه هوایی شهید ستاری نهاجا برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا