نظری: نذر سلامت می‌تواند بهداشت قشر ضعیف را تأمین کند

علیرضا نظری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ضرورت نذر سلامتی در ایام محرم گفت: در سنوات گذشته، محدودیت مثل امسال وجود نداشت. اسلام ما را به برگزاری اجتماعات برای سوگواری تشویق می‌کند اما امسال شرایط ما، ضرورت‌ها را به سمتی برده که تا زمانی که واکسنی برای بیماری کرونا یافت نشده، هر گونه تجمع به ضرر سلامت عمومی جامعه خواهد بود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر پیروی از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در ایام محرم گفت: امسال باید تا می‌توانیم از تجمعات جلوگیری کنیم و یا با رعایت صد درصدی پروتوکل‌های بهداشتی پیش برویم.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: سنت دیرینه و انسانی نذر، از گذشته تا به حال از نظر مادی و معنوی به نفع عموم جامعه خصوصا قشر ضعیف بوده است. این سنت امسال می‌تواند به سمت کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا روانه شود یا لوازم بهداشتی مورد نیاز قشر ضعیف را تأمین کند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا خرج هزینه‌های عزاداری برای بهبود سلامت مردم، منافاتی با فرهنگ عاشورا دارد؟ گفت: من فکر می‌کنم این ماجرا هیچ منافاتی با فرهنگ عاشورا ندارد. دین ما، همیشه آیینی داشته که به مشکلات و بحران‌های روزمره ما کمک می‌کند. با رجوع به احادیث و متون مذهبی متوجه می شویم که آنچه در نذر اولویت دارد، نیت انسان‌هاست. جزم اندیشانه است اگر فکر کنیم که نذر سلامت با فرهنگ عاشورایی یا سنن ما منافات دارد.

انتهای پیام

انتقاد ورناصری از عدم بازسازی مدارس در پی سیل و زلزله سال گذشته خوزستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا