مطالبه کارگران کنتورسازی ایران این بار از «نوبخت»

مشکلات شرکت کنتورسازی از زمان واگذاری آن به بخش خصوصی شروع شد و به دلیل مشکلاتی در نحوه واگذاری و فروش سهام کارخانه، سهام این شرکت مسدود شد و سهام‌داران خرد که همان کارگران شرکت بودند، ورشکسته و از کار هم بیکار شدند. اکنون نیز شرکت کنتورسازی تعطیل است و کارگران چند سال است که حقوق معوقه و سنوات خود را از شرکت طلب دارند.

ظهر امروز (دوشنبه ۳ شهریور) در جریان سفر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه به استان قزوین، کارگران شرکت کنتورسازی قزوین در مسیر حرکت اتومبیل نوبخت ایستادند تا بتوانند مشکلات خود را مطرح کنند، نوبخت به همراه مسئولان استان قزوین از خودروهای خود پیاده شده و با حضور در جمع آن‌ها در جریان مطالبات این کارگران که ماه‌هاست حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، قرار گرفتند.

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس نیز در جریان این اتفاق در تشریح موضوع مطالبات کارگران شرکت کنتورسازی خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: زمانی شرکت کنتورسازی تمامی کنتورهای مورد نیاز کشور را تأمین می‌کرد اما در حال حاضر با مشکلات بسیاری دست به گریبان است.

وی افزود: مشکلات کارگران شرکت کنتورسازی بسیار است و طی جلسه‌ای که با نمایندگان آن‌ها داشتم در جریان مشکلات و معضلات این شرکت به‌صورت کامل قرار گرفته‌ام.

محمدبیگی اظهار کرد: برای حل این مشکلات ۳ جلسه با حضور استاندار قزوین و رئیس دادگستری استان قزوین برگزار کردیم که خوشبختانه بخشی از مطالبات آن‌ها در هفته‌های آتی پرداخت خواهد شد اما هنوز بخش زیادی از مشکلات پابرجاست و نیاز به همت مسئولان امر دارد.

انتصاب سرپرست مدیریت مالی بیمه ملت
هم اکنون بخوانید

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از کارگران این شرکت خانواده‌ای دارند و در حال حاضر در مضیقه هستند؛ مطالبات آن‌ها هم بر حق است و باید به آن توجه ویژه شود، لذا مطالبه جدی ما از دولت این است که بودجه ویژه‌ای برای شرکت کنتورسازی اختصاص دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک بیان کرد: این شرکت با همت ویژه دولت و مسئولان قابل احیاست و در صورت احیا، این قابلیت ویژه را دارد که تأمین کننده کنتورهای مورد نیاز کشور و منطقه باشد.

محمدبیگی در پایان تصریح کرد: مطالبه جدی بنده به‌عنوان نماینده و خادم مردم استان قزوین از دکتر نوبخت این است که برای بررسی مشکلات شرکت کنتورسازی وقت ویژه بگذارد تا مشکلات را بررسی و برای حل آن قدم برداریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا