پادشاه سابق اسپانیا در امارات سکونت دارد

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، سخنگوی کاخ سلطنتی اسپانیا گفته است که پادشاه ۸۲ ساله سابق اسپانیا «سوم اوت به امارات رفته و آنجا می‌ماند.»

خوان کارلوس ممکن است با اتهامات مالی، فساد و سوء استفاده از جایگاهش روبرو شود با این حال هنوز تحقیقات شخص او را هدف قرار نداده‌اند. او در تاریخ سوم اوت اعلام کرده بود که برای «سهولت در انجام وظایف» پسرش فیلیپه ششم، پادشاه کنونی اسپانیا تصمیم گرفته است که از کشورش دور باشد.

اقامت خوان کارلوس در امارات که از آن به‌عنوان تبعید خودخواسته نام برده شده است در حالی صورت می گیرد که دادگاه‌های سوئیس و اسپانیا در حال بررسی حساب‌های بانکی وی هستند.

خوان کارلوس از طریق وکیل خود اعلام کرده است که در صورت لزوم او خود را در اختیار دستگاه قضایی خواهد گذاشت.

پادشاه سابق اسپانیا روابط نزدیکی با پادشاهان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد و بر اساس برخی گزارش ها در سال ۲۰۰۸ مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از عربستان سعودی دریافت کرده است.

دادستان‌های دیوان عالی اسپانیا در حال تحقیق درباره قرارداد ساخت قطار سریع‌السیر در عربستان سعودی هستند تا مشخص کنند که آیا در این قرارداد مبالغ غیرقانونی پرداخت شده است و آیا خوان کارلوس، پادشاه سابق همانطور که کورینا لارسون، دوست دختر سابق وی ادعا کرده است، از این قرارداد سود برده است یا خیر.

خوان کارلوس در سال ۲۰۱۴ سمت پادشاهی را به فرزند خود منتقل کرده بود.

انتهای پیام

رهبر اپوزیسیون نیوزیلند کناره‌گیری کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا