سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های ETF افزایش یافت

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه و پس از گزارش وزیر امور خارجه از شکست مفتضحانه آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ترامپ با خروج از برجام و برقراری غیرقانونی تحریم‌ها فقط به حقوق ملت ایران تعدّی نکرده، بلکه حرمت عهد و پیمان جمعی با چندین کشور را نقض کرده است.

رئیس جمهور اظهارداشت: دولت آمریکا با کمال وقاحت سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی را ترور و مسئولیت آن را هم برعهده می‌گیرد.

در ادامه جلسه، وزیر نیرو با اشاره به اینکه با همکاری هموطنان عزیز، اوج بار مصرف برق در تابستان ۹۹ بدون کمبود تولید برق و تنها با افزایش اوج بار یک درصدی نسبت به سال قبل پشت سر گذاشته شد، اظهار داشت: این توفیق در شرایطی در یکی از زودرس‌ترین و گرم ترین تابستان‌ها رخ داد که عرضه انرژی به صنایع بزرگ کشور در ماه‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد بوده است و تعهدات صادرات انرژی کشور نیز انجام شده است.

هیات وزیران از همه دست اندرکاران صنعت برق قدردانی نمود.

در ابتدای این جلسه، هیات وزیران به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به کشور، یاد و خاطره آزادگان سرافراز و عضو آزاده هیات دولت، مهندس اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را گرامی داشت.

– افزایش سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های ETF

با تصویب هیات دولت، سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) از ۲۰ میلیون ریال، به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی به تصویب هیات وزیران رسید.

– بررسی مواد دیگری از آیین نامه اجرایی ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه‌های «کارمند ایران» و «ثبت حقوق و مزایا»

هیات وزیران در این جلسه، به بررسی مواد دیگری از آیین نامه اجرایی ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت ها به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی در سامانه «کارمند ایران» و سامانه «ثبت حقوق و مزایا» پرداخت و آن را به تصویب رساند.

خون نیروهای مقاومت مانع رسیدن داعش به پایتخت‌های اروپا شد
هم اکنون بخوانید

به موجب آیین نامه فوق، کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند اطلاعات کارکنان و پرداختهای مستقیم و مستمر و سایر پرداخت ها به تمامی آنان را در سامانه کارمند ایران (زیرسامانه های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا) ثبت و همواره به روز رسانی نمایند.

همچنین سازمان های اداری و استخدامی کشور و اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شدند اقدامات لازم را برای تبادل اطلاعات بین سامانه کارمند ایران و سامانه های جامع بودجه و خزانه داری الکترونیکی با روش تبادل اطلاعات الکترونیک (وب سرویس) بعمل آورند.

براساس آیین نامه مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) پرداخت مستقیم و مستمر به تمامی کارکنان دستگاه های اجرایی که از محل اعتبارات هزینه ای و از منابع عمومی و اختصاصی حقوق دریافت می نمایند را پس از دریافت درخواست وجه از دستگاه اجرایی (مطابق با اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه اجرایی در سامانه کارمند ایران) و در سقف تخصیص اعتبار صادره توسط سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کشور و پس از اطمینان از ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه «کارمند ایران» از طریق دریافت اطلاعات به صورت تبادل اطلاعات الکترونیک (وب سرویس) با سامانه مذکور، صورت خواهد داد.

 – تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به درگاه الکترونیک استعلامات قضایی

هیات وزیران در راستای تکلیف مندرج در قانون اعتماد نو به نقل از برنامه پنج ساله ششم توسعه و ضرورت تسریع در پاسخگویی به استعلامات قوه قضائیه به منظور پیشگیری از اطاله دادرسی، آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱۷) قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه موضوع درگاه الکترونیک استعلامات قضایی را تصویب کرد.

به موجب آیین نامه فوق، قوه قضاییه مکلف است درگاه الکترونیک استعلامات قضایی را بر بستر شبکه ملی عدالت با ضریب امنیتی مطمئن به گونه ای طراحی و ایجاد نماید که برای مراجع قضایی از جمله دادگستری کل استان ها، شهرستان ها، حوزه های قضایی بخش، ستاد و سازمان های وابسته امکان استعلام الکترونیکی از دستگاه اجرایی و دریافت پاسخ فراهم باشد.

واکنش آمریکا به خروج چین از پروژه فاز ١١ پارس جنوبی
هم اکنون بخوانید

همچنین به منظور پاسخگویی به استعلام های مراجع قضایی، دستگاه های اجرایی مکلفند با بکارگیری امکانات فنی و خدمات ارتباطی، سامانه‌های الکترونیک خود را به نحوی ایجاد و یا بروز رسانی کنند که هرگونه تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی استعلام های مراجع قضایی ذی صلاح توسط دستگاه اجرایی صرفاً از طریق درگاه قابل انجام باشد.

استعلامات مراجع قضایی از دستگاه های اجرایی باید به صورت الکترونیکی برخط پاسخ داده شود. در صورتی که امکان پاسخ به صورت برخط وجود نداشته باشد، دستگاه های اجرایی مکلفند در مهلت تعیین شده توسط مراجع قضایی نسبت به ارسال پاسخ اقدام نمایند و چنانچه مهلتی تعیین نشده باشد، در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

پاسخ دستگاه اجرایی باید کامل و متضمن آخرین اطلاعات در خصوص موضوع استعلام باشد، به نحوی که مراجع قضایی نیاز به استعلام مجدد نداشته باشند و مراجع قضایی موظفند استعلام را از دستگاه مسئول مستقیم به عمل آورده، در صورتی که استعلام مذکور نیازمند تحصیل اطلاعات از واحدهای تابعه باشد دستگاه اجرایی موظف است با تحصیل آن اطلاعات به مرجع قضایی پاسخ دهد.

– موافقت دولت با اصلاح یکی از مواد آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی

دولت به منظور پیشگیری و رفع مشکل ناشی از هزینه‌های مالی بسیار زیاد برای نگهداری و توسعه انبار پلاک های فک شده توسط پلیس به دلیل عدم خریداری خودرو جدید توسط صاحب پلاک، با اصلاح تبصره ماده (۵) آیین نامه راهنمایی و رانندگی موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، صاحب پلاک فک شده یا نماینده قانونی وی در صورت خرید خودرو بعد از فک پلاک، باید برای دریافت مجوز نصب پلاک جدید بر روی وسیله نقلیه خریداری شده به واحد شماره گذاری یا مراکز مجاز مراجعه نماید. راهنمایی و رانندگی پلاک های فک شده را حداکثر تا یک سال نگهداری و درصورت عدم مراجعه صاحب قبلی، با حفظ کلیه سوابق پلاک و مالک قبلی خودرو در سامانه های شماره گذاری، پلاک های مذکور را به افراد متقاضی جدید اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا