حزب‌الله انتقام خون سردار شهیدش را از رژیم اشغالگر خواهد گرفت


حزب‌الله انتقام خون سردار شهیدش را از رژیم اشغالگر خواهد گرفت

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه گفت که حزب‌الله موفق شد در این جنگ، با ایجاد بازدارندگی، لبنان را از حملات دشمن حفظ کند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه گفت که حزب‌الله موفق شد در این جنگ، با ایجاد بازدارندگی، لبنان را از حملات دشمن حفظ کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز این سخنرانی ضمن تشکر از همه کسانی که در این نبرد و در ایجاد این حماسه، مقاومت و پیروزی نقش داشتند، گفت که دشمن صهیونیستی با تصمیم آمریکا جنگ ۳۳ روزه را بر لبنان تحمیل کرد.

وی افزود که ۳۳ روز گذشت و مقاومت همچنان ایستادگی می‌کرد تا آنکه اسراییل وادار شد تجاوزگری را متوقف کند و برای پایان دادن به جنگ از شرط‌های خود منصرف شود.

سید حسن نصرالله بیان داشت: طرح خاورمیانه جدید که از اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا آغاز شد، در سال ۲۰۰۶ در لبنان ناکام ماند و سقوط کرد.

وی تصریح کرد پس از گذشت ۱۴ سال از جنگ تموز، رژیم اشغالگر همچنان از شکست روانی و نظامی رنج می‌کشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنچه در سال ۲۰۰۰ رخ داد، یک دستاورد بود؛ در سال ۲۰۰۶ یک مصونیت و حمایت ایجاد کردیم و پس از آن یک معادله بازدارندگی بر دشمن صهیونیستی تحمیل کردیم که اکنون این معادله بازدارندگی است که از لبنان محافظت می‌کند.

سید حسن نصرالله، مشکل رژیم صهیونیستی با حزب‌الله را به سبب مقاومت و توانمندی‌های آن و خطراتش برای رژیم اشغالگر دانست و افزود که آمریکایی‌ها وجود قدرت و نیرویی که از لبنان و خاک و ملت و عزت و کرامت آن دفاع کند را بر نمی‌تابند.

مک‌کنزی: ایران چالش‌برانگیزترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به اینکه مقاومت برای لبنان به مثابه موجودیت است، گفت که حزب‌الله در نهایت به شهادت یکی از مبارزانش به دست اسراییلی‌ها در سوریه پاسخ خواهد داد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: تصمیم حزب الله برای پاسخ همچنان پابرجاست تا معادله و قواعد درگیری با دشمن را تحکیم بخشد و باید این پاسخ جدی و حساب شده و با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی باشد.

توافق سازشکارانه امارات با اسرائیل

وی به توافق امارات با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و آن را اقدامی خائنانه و از پشت خنجر زدن برشمرد و گفت: از اقدام حاکمان امارات در امضای توافق با رژیم اشغالگر غافلگیر نشدیم؛ زیرا اساساً عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها موضوعی واقعی بود که از مدت‌ها پیش برخی حکام عربی آن را کلید زده بودند.

سید حسن نصرالله افزود: زمان اعلام توافق میان امارات و «اسراییل» بیانگر نیاز ترامپ به اعلام یک دستاورد سیاسی است و این توافق نشان می‌دهد که برخی حاکمان عرب در واقع نوکر آمریکا هستند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، برخی کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر بپردازند.

دبیرکل حزب‌الله در تبیین مسئله ایران هراسی تصریح کرد اظهارنظر برخی کشورهای عربی و اقدام آنها در ترویج ایران‌هراسی* در واقع با هدف دستیابی به توافق با «اسراییل» است.

انفجار بیروت؛ دلایل و ابعاد

وی همچنین به فاجعه انفجار در بندر بیروت اشاره کرد و افزود: «دو فرضیه درباره این انفجار وجود دارد؛ نخست یک اتفاق بوده است و دوم اقدامی تخریبی… که در هر حال حزب‌الله در انتظار نتایج تحقیقات است».

کاخ سفید امکان دستیابی به توافق در وین را تأیید کرد
هم اکنون بخوانید

سید حسن نصرالله گفت: «اگر انفجار بیروت یک اتفاق بوده است، آنگاه دستگاه قضایی لبنان پرونده انفجار را در دستور کار قرار خواهد داد. تحقیقات در این باره باید ادامه یابد و پاسخ های لازم به ملت لبنان ارائه شود».

به گفته دبیرکل حزب الله، اگر اسراییل مرتکب این جنایت بزرگ در بندر بیروت شده باشد، حزب‌الله هرگز سکوت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از انفجار بندر بیروت شاهد طرحی برای سرنگونی یک دولت بودیم، افزود: «تلاش‌هایی برای اعمال فشار به منظور استعفای رئیس‌جمهوری و سپس مجلس نمایندگان وجود داشت، اما با شکست مواجه شد».

سیدحسن نصرالله با تمجید از نقش سازنده میشل عون و نبیه بری در مدیریت مسائل داخلی پس از وقوع انفجار در بندر بیروت گفت که رئیس‌جمهوری و رییس پارلمان افرادی نیستند که به سادگی در مقابل فشارها تسلیم شوند.

وی برخی نیروهای سیاسی را به تلاش برای سرنگونی دولت و قرار دادن لبنان در آستانه جنگ داخلی به منظور تحقق منافع حزبی و خارجی متهم کرد و افزود که همه ما باید برای حفظ دولت و ممانعت از وقوع جنگ داخلی تلاش کنیم. از جانب حزب الله و فراکسیون الوفا از دولت دیاب که تحت فشارهای گسترده تمام تلاش خود را به کار گرفت، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت دیاب به عمل به وظایف قانونی و دولتی خود تا تشکیل دولت جدید ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =

دکمه بازگشت به بالا