گفت وگوی «نردبان» با مستندساز عضو آکادمی اسکار

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نردبان، ششمین قسمت از فصل جدید اعتماد نو به نقل از برنامه تلویزیونی «نردبان» امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستندسازان و نظریه‌پردازان سینمای مستند از داخل و خارج ایران در گفت‌وگوهایی اختصاصی با «نردبان»، از تجربیات خود در فیلم‌سازی و عکاسی مستند می‌گویند و سینمای مستند ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این قسمت از اعتماد نو به نقل از برنامه نردبان با ورود به پرونده مستندهای سیاسی، سراغ پترا کاستا، مستندساز برزیلی رفته و گفت‌وگویی با این کارگردان و عضو آکادمی اسکار دارد.

جدیدترین اثر او مستند «لبه دموکراسی» است که نامزد دریافت جایزه اسکار در سال ۲۰۱۹ بود. او در گفت‌وگویی اختصاصی که برای اولین بار با شبکه مستند انجام می‌دهد از تجربه‌های خود در عرصه سینمای مستند سخن گفته و مستندهای سیاسی ساخته‌شده در ایران را نقد و بررسی می‌کند.
در بخش دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه،‌ مهدی باقری، در گفت‌وگو با امید بلاغتی و حامدشکیبانیا شرکت کرده و به معرفی مستندهای سیاسی به روایت اول شخص می‌پردازد. علاوه بر این تعدادی از مستندهای سیاسی ساخته شده در کشورمان نقد و بررسی می‌شود.

در بخش معرفی فیلم نیز مستند صحنه‌هایی از یک جدایی معرفی شده و وحید صداقت کارگردان این فیلم گفت‌وگویی کوتاه در مورد این اثر دارد. نسیم نجفی آثار پترا کاستا را معرفی کرده و سیدوحید نبوی‌زاده‌نمازی از موضوع سیاست در فیلم سخن خواهد گفت.

علاقه‌مندان برای مشاهده کامل آیتم‌های اعتماد نو به نقل از برنامه می‌توانند به سایت شبکه مستند به آدرس http://www.doctv.ir/nardeban و صفحه اینستاگرام اعتماد نو به نقل از برنامه به آدرس https://www.instagram.com/nardebandoc مراجعه کنند.

پیام دکتر یاحقی به مناسبت درگذشت استاد اسماعیل سعادت
هم اکنون بخوانید

«نردبان»، مجموعه اعتماد نو به نقل از برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند فیلم و عکاسی مستند را در دو بخش آماتور و تخصصی به علاقه‌مندان آموزش دهد. این اعتماد نو به نقل از برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بور بور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۱۵ است. نردبان در استدیو فرهنگسرای ارسباران ضبط می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا