سفیر ایران در سارایوو با رهبر بزرگترین حزب مسلمانان بوسنی و هرزگوین دیدار کرد


سفیر ایران در سارایوو با رهبر بزرگترین حزب مسلمانان بوسنی و هرزگوین دیدار کرد

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در آستانه پایان ماموریت، با باقر عزت بگوویچ رهبر حزب اقدام دموکراتیک و نائب رئیس مجلس اقوام بوسنی هرزگوین دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، باقر عزت بگوویچ در این دیدار با یادآوری حمایت های همه جانبه ملت و دولت ایران از کشور بوسنی هرزگوین در دوران جنگ گذشته و شرایط سخت پس از آن، از تلاش های صورت گرفته در سالیان اخیر برای توسعه  روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: ایران دوست بزرگ و ثابت شده بوسنی هرزگوین است و ما علاقمند به گسترش مناسبات با ایران در همه زمینه ها هستیم.

رهبر بزرگترین حزب مسلمانان بوسنی هرزگوین از سفیر جمهوری اسلامی ایران به خاطر همکاری های سازنده در دوران ماموریتش تقدیر کرد و افزود: روابط خوب با ایران سرمایه ای ارزشمند برای کشور بوسنی هرزگوین است.

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه گزارشی از تلاش های بعمل آمده در راستای ارتقای روابط دو کشور در زمینه های مختلف گفت: ارتباط سازنده  با رهبران اقوام، ادیان و احزاب مختلف بوسنی و هرزگوین جزو رویکردهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو بوده است.

 حیدری با یاد آوری سفر باقر عزت بگوویچ به تهران در مهرماه ۱۳۹۶ به عنوان رئیس وقت شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: حمایت های جنابعالی چه در زمان  حضور در شورای ریاست جمهوری  و چه اکنون در ریاست مجلس اقوام، نقش قابل ملاحظه ای در تحکیم روابط دو کشور داشته است.

سفیر کشورمان افزود: بسیاری از مردم و مسئولین ایرانی، بوسنی هرزگوین را با نام پدر فقید شما مرحوم علی عزت بگوویچ می شناسند و تلاشهای ایشان برای حفظ استقلال و یکپارچگی بوسنی هرزگوین، پاسداشت هویت مسلمانان و ایجاد روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار است.

رئیس مجلس درگذشت پدر شهیدان فهمیده را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

حیدری تصریح کرد: مردم بوسنی هرزگوین اطمینان داشته باشند در مسیر صیانت از هویت، ثبات و یکپارچگی کشورشان همواره از حمایت های دولت و ملت ایران بهره مند خواهند بود.

در پایان این دیدار کتاب مصور زندگی نامه مرحوم علی عزت بگوویچ رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین از سوی آقای باقر عزت بگوویچ به سفیر کشورمان اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا