یزد ظرفیت بالایی در سند ملی صادرات گردشگری دارد

«اصغر نبیل» در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایسنا، هدف سند استراتژی ملی صادرات گردشگری را توسعه محصول اعلام و اظهار کرد: بخش‌های اولویت‌دار در توسعه گردشگری کشور در مفاد این سند ملی تدوین شده لذا باید برای اجرایی شدن آن‌ها، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

وی با تاکید بر این که یزد برای برخورداری از ظرفیت‌های این سند باید به مقصد گردشگری تبدیل شود، تصریح کرد: در رابطه با درآمدزایی از بخش‌های توریست به ویژه گردشگری سلامت و توریست جامعه‌محور، باید به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها توجه کرده و در محاسبات به حساب‌های اقماری و مشارکت در حساب‌های وابسته به خدمات تی.اس.ای توجه ویژه کرد.

این مسئول در ادامه یزد را دارای ظرفیت بالایی با توجه به مسئله جهانی شدن دانست و گفت: یزد از پتانسیل خوبی در زمینه درآمدزایی بخش گردشگری برخوردار است اما با گذشت ۱۰ سال از تدوین سند ملی صادرات گردشگری، هنوز شرایط لازم در این خصوص مهیا نشده لذا در وهله اول باید مقدمات مشارکت مالی با اتحادیه اروپا به منظور توسعه محصول و بازار گردشگری را مدنظر قرار دهیم که این مهم نیز در سند توسعه پیش بینی شده است.

وی با بیان این که کمیسیون تجارت بین‌المللی به عنوان تجارت جهانی و صادرات گردشگری نیازمند است، گفت: باید در بحث ای.تی.سی با سازمان جهانی کمیسیون تجاری بین‎المللی قرارداد مشارکت منعقد کنیم و ذی‌نفعان دولتی یا بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف گردشگری سلامت و فرهنگی و اکوتوریسم که خوشبختانه در تدوین این صادرات نیز لحاظ شده است، وارد مشارکت شویم.

ثبت بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در نوروز۱۴۰۱
هم اکنون بخوانید

نبیل جایگاه یزد در مثلث طلایی گردشگری ایران را متکی به عمده مزیت‌های فرهنگی و تاریخی دانست و گفت: خوشبختانه یزد در اکوتوریسم نیز از مزیت کویر و در زمینه سلامت از ظرفیت این نوع گردشگری برخوردار است و سایر مزیت‌ها و امکانات این قابلیت را به وجود آورده که با استفاده از امکانات خوب بتوانیم در سند توسعه گردشگری مشارکت داشته باشیم.

این مسئول افزود: در این باره نیاز به مشارکت در  منابع و مصارف بخش‌های مختلف صنعت گردشگری داریم و صرفاً نباید ورود گردشگر یا وجود گردشگر مورد نظر باشد بلکه در زمینه تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز و ایجاد زیرساخت‌ها نیز از ظرفیت داخلی و بخش خصوصی می‌توان استفاده کرد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد در پایان به مشکلات ناشی از تحریم‌ها در زمینه تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: زمانی که مشکلاتی در زمینه جابجایی پول و تجارت جهانی وجود داشته باشد قطعا بر گردشگری کشور تاثیر منفی دارد و از آنجایی که ای تی سی در حوزه تجارت بین اللملی وجود دارد، لازم است با همه کشورهای دنیا در ارتباط باشیم چرا که در غیر این صورت در سند راهبری گردشگری تاثیر منفی خواهد داشت و با وجود مطرح شدن مشارکت مالی اتحادیه اروپا نمی‌توان از تاثیر منفی تحریم‌ها چشم پوشی کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا