بیانیه پایانی کنفرانس بین‌المللی حمایت از بیروت؛ تعهدات مالی به حدود ۲۵۳ میلیون یورو رسید

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، در این بیانیه اشاره شده است: انفجار بیروت که این شهر را در قلب آن هدف گرفت به منزله شوکی برای کل ملت لبنان، دوستان‌ و شرکایشان در خارج بود.

در این بیانیه تصریح شده است: شرکت کنندگان تصمیم گرفتند با قاطعیت و همبستگی به یاری ملت لبنان و بیروت بپردازند تا نتایج فاجعه چهار اوت را پشت سر بگذارند.

آنها توافق کردند منابع مهمی را در روزها و هفته‌های آتی با هدف پاسخگویی به نیازهای فوری بیروت و ملت لبنان فراهم کنند.

شرکت کنندگان در کنفرانس توافق کردند، کمک‌هایشان سریع، کافی و متناسب با نیازهای ملت لبنان و هماهنگ تحت رهبری سازمان ملل باشد و مستقیما و در نهایت شفافیت و کارآمدی در اختیار ملت لبنان قرار بگیرند.

در این بیانیه تصریح شد: براساس خواست ملت لبنان به تحقیقات بی‌طرف و قابل اعتماد و مستقل در خصوص انفجار بیروت به صورت فوری کمک می‌شود.

شرکت‌کنندگان همچنین از شجاعت قابل توجهی که اولین پاسخ‌دهندگان، کادر پزشکی، تیم‌های تحقیقات، جستجو، امداد و نجات، کل لبنانی‌ها و تیم‌های بین‌المللی برای یاری به زخمی‌ها و قربانیان نشان دادند و نیز تلاش‌های فوق‌العاده صلیب سرخ و دفاع مدنی لبنان تقدیر کردند.

طبق این بیانیه، نیازهای صریحی به صورت خاص در بخش پزشکی و سلامت، آموزش، مواد غذایی و در سطح آماده سازی شهری وجود دارد و این محورها در قالب اعتماد نو به نقل از برنامه‌های کمک‌های فوق‌العاده بین‌المللی در اولویت هستند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس تاکید شد: شرکای لبنان آماده حمایت از شکوفایی اقتصادی و مالی این کشور هستند که مستلزم تعهد مقامات لبنانی به انجام سریع اقدامات و اصلاحات است.

اشک نماینده پارلمان اسرائیل هنگام عیادت از کودک زخمی فلسطینی درآمد
هم اکنون بخوانید

در این بیانیه به حجم تعهدات مالی اشاره نشد اما ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، تعهدات مالی که برای کمک به لبنان در آینده نزدیک دریافت کرده به حدود ۲۵۲.۷ میلیون یورو رسید.

انتهای پیام

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا