ولایت نعمتی الهی است که در غدیر بر جامعه بشری ارزانی شد

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ۱۸ مرداد ۹۹ ضمن گرامیداشت روز عید سعید غدیر اظهار کرد: غدیر عید بزرگ جهان اسلام و عید الله اکبر است که در آن خداوند یکی از نعمت‌های بزرگش را برای هدایت جهان بشریت ارزانی فرمود و نعمت ولایت را به عنوان استمراربخش راه نبوت عرضه فرمود.

وی ادامه داد: با اعطای نعمت گرانبهای غدیر، بزرگترین نعمت خداوند که همان اسلام عزیز است بر جهان بشریت کامل شد و سکاندار غدیر، شخصیتی است که در کنار پیامبر اسلام (ص) در مراحل و مقاطع مختلف تاریخ اسلام ایفای نقش کرد و این شخصیت، همان شخصیت ارزشمند حضرت امام علی علیه السلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که عید سعید غدیر یکی از اعیاد بزرگ الهی است که در آن نعمت ولایت به جامعه اسلامی عرضه شد، تصریح کرد: ولایت، انسان را در مسیر رستگاری هدایت می‌کند و کسی که از ولایت تبعیت کند رستگار می‌شود.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: جایگاه ولایت مهمترین دژی است که از اسلام دفاع می‌کند و نظام اسلامی به عنوان نعمت عظمای الهی، مسیر نورانی راه سعادت را به بشریت و امت اسلامی نشان می‌دهد.

این مسئول تاکید کرد: هر چه داریم از عید غدیر داریم و باید تلاش کنیم با سیره حضرت امام علی علیه السلام بیشتر آشنا شویم و هر بُعدی از ابعاد زندگی امام علی (ع) با خدامحوری و به عنوان یک محور الهی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه اسلامی به ویژه هیئت‌های مذهبی، شبکه تبلیغی و جامعه مداحان اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود را با توجه به شرایط ویژه امروز جامعه اجرا کنند و هر کسی بسته به نوع فعالیت خود فرهنگ علوی را در جامعه گسترش دهد و به نسل جوان بشناسد و راه نجات جامعه را ترویج بدهند.

نارضایتی اهالی خیابان شهریار و نگرانی از وضعیت پیش روی جشنواره‌های فجر
هم اکنون بخوانید

حجت‌الاسلام سروستانی تأکید کرد: غدیر از اعیاد بزرگ الهی است و امیدواریم که همه ما توفیق پیدا کنیم سیره امام علی علیه السلام را سرلوحه خود قرار دهیم و مسیر ولایت را به عنوان مسیر اساسی زندگی خود انتخاب کنیم و از این مسیر الهی فاصله نگیریم؛ چرا که تبعیت از مسیر ولایت باعث هدایت جامعه و همچنین جلوگیری از ضلالت و گمراهی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا