ممنوعیت فروش خوراکی های ناسالم به کودکان در مکزیک

به گزارش ایسنا، مقامات محلی ایالت اوآخاکا در مکزیک اعلام کردند: فروش مواد غذایی ناسالم و نوشیدنیهای حاوی مواد قندی به کودکان به منظور کاهش میزان ابتلا به بیماری دیابت و مقابله با چاقی ممنوع می شود.

اوآخاکا اولین ایالت در مکزیک است که اقدام به منع فروش مواد غذایی و نوشیدنیهای ناسالم به کودکان کرده است. آمارها نشان می دهد اوآخاکا یکی از نقاط در جهان است که بالاترین میزان نرخ چاقی در کودکان را گزارش کرده است.

افرادی که از رعایت این قانون سرپیچی کنند به پرداخت جریمه و منع فعالیت اقتصادی محکوم می شوند. همچنین با تکرار این تخلف حبس در زندان در انتظار خاطیان خواهد بود.

این اقدام پس از آن مطرح شد که موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در مکزیک به بیش از ۵۰ هزار نفر رسید. مکزیک پس از آمریکا و برزیل سومین کشور در جهان است که بالاترین میزان فوت ناشی از این بیماری را گزارش کرده است.  به گفته کارشناسان اضافه وزن و چاقی افراد را در معرض نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از آن قرار می دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، حدود ۷۳ درصد از مردم مکزیک دچار اضافه وزن هستند این درحالیست که طبق آمارها در سال ۱۹۹۶ یک پنجم از جمعیت این کشور به اضافه وزن دچار بوده اند.

انتهای پیام

آموزش و پرورش در اجلاس سراسری نماز به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا