قنبری: مردم باید بدانند با رعایت پرتکل‌ها می‌توان از پیک کرونا گذشت‌

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اهمیت نقش شهروندان در دوران مبارزه با کرونا اظهار کرد: بحث مسئولیت‌های شهروندی در تمام کشورهای توسعه یافته مهم است. در کشوری مثل کانادا حتی عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی جریمه‌ای در حد زندان دارد. دولتمردان این کشورها همه افراد را مکلف کردند تا در مقابل هم احساس مسئولیت کنند. 

وی ادامه داد: این بیماری ناشناخته است و تنها راه حل فعلا رعایت بهداشت فردی است. درست است که بیماری کشنده و بدون درمان است، اما راه پیشگری دارد و می شود جلوی شیوعش را گرفت. 

قنبری گفت: در میان کشورهای کرونا زده کشوری مثل کره جنوبی را داریم که با مدیریت دقیق و ایفای نقش اجتماعی توسط تمام شهروندان پیک کرونا را خیلی سریع پشت سر گذاشت.

وی افزود: در کشور ما این حس کم است. نمی شود تمام مسئولیت‌ها را به دولت داد. مردم باید در این قضیه که حفظ جان و سلامتیشان است مشارکت کنند. عده‌ای یا در این جامعه خود را عضو نمی دانند یا آموزش های بهداشتی نداشتند. 

این عضو حزب مردم سالاری  گفت: عده‌ای در ظاهر آراسته به نظر می‌رسند، اما ابتدایی‌ترین مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. مشخص نیست که این بیماری تا چه زمانی حضور خواهد داشت؛ تنها راه حلش رعایت تمامی اصول بهداشتی است .

وی ادامه داد: آموزش اعتماد نو به نقل از برنامه های بهداشتی و نحوه مقابله با کرونا ویروس در تمام اعتماد نو به نقل از برنامه های رسانه ملی آموزش داده شود تا حس مسئولیت پذیری مردم افزایش پیدا کند، مردم باید باور کنند که با رعایت پروتکلها می‌توان از پیک کرونا گذشت‌.

آمریکا در حال پرداخت بهای سنگینی برای توافق با ایران است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نه =

دکمه بازگشت به بالا