وقوع رگبار و بارش باران در نقاط مختلف کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ مرداد) در نوار شمالی کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد همچنین طی ساعات بعد ازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، شمال بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد رشد ابر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز (۴ مرداد) در نوار شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و غرب اصفهان بارش پراکنده و در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز طی ساعات بعد ازظهر رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۵ و ۶ مرداد) به ویژه در ساعات بعد ازظهر در سواحل دریای خزر رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی بعد ازظهر روز سه شنبه (۷ مرداد) در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران و بخش‌هایی زاگرس مرکزی ااعتماد نو به نقل از برناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: طی دو روز آینده بارش در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در نیمه شرقی به ویژه شرق کشور وزش باد شدید ادامه دارد، اظهار کرد: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و طی روز دوشنبه (۶ مرداد) مرکز خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

برگشت طرح تهران ۱۴۰۰ به کمیسیون های شورای شهر
هم اکنون بخوانید

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ مرداد) قسمتی ابری در بعد ازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۶ مرداد) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا