بختیار: در انتخابات آتی باید اندیشه‌ای نو به میدان بیاید

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آتی و فضای کرونازده جامعه، اظهار کرد: رونق انتخابات با فضای کرونازده خیلی گره نخورده و فضای مجازی می‌تواند شرایط را برای انتخاباتی پرشور مهیا کند؛ به شرط آنکه یکسری اصول توسط عقلای سیاسی رعایت شود. مردم به خاطر کرونا از انتخابات زده نمی‌شوند بلکه شرایط سیاسی آنان را برای حضور دلگرم‌تر یا دلزده تر می کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم دیگر مانند سال‌های ۸۴ و ۹۲ رأی نخواهند داد و رییس‌جمهور با دوپینگ دو جریان اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی روی کار نخواهد آمد.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: نه رییس دولت نهم و دهم اصولگرا بود و نه رییس دولت یازدهم و دوازدهم اصلاح‌طلب. بلکه آن‌ها با دوپینگ آن دو جریان به ریاست‌جمهوری رسیدند و چون ذاتا از دل آن‌ها بیرون نیامده بودند، بعد از به قدرت رسیدن نیز دچار سیاست‌گذاری‌های چند گونه شدند که در نهایت دولت‌های موفقی نیز نداشتند.

این نماینده سابق مجلس گفت: شانس موفقیت دولت‌ها با قوانین فعلی بسیار کم است و به دلیل نداشتن کابینه و دولت حزبی، پس از به قدرت رسیدن یک طیف شاهد تخریب و حاشیه‌سازی‌های جریان مخالف هستیم که این خود بزرگ‌ترین عامل ناتوانی دولت‌ها شده‌ است.

 بختیار با مثالی از به ثمر رسیدن «برجام» ادامه داد: وقتی توافق ایران با کشورهای غربی به ثمر نشست، عده‌ای فارق از ثمراتی که برای مردم و کشور داشت، شروع به زیر سوال بردن آن کردند و بی‌آنکه جانب عدالت و انصاف را رعایت کنند دستاورد آن را هیچ انگاشتند. در چنین فضایی شاهد خشنودی دشمنان کشور بودیم که از شکاف و فاصله به وجود آمده نهایت استفاده را بردند و سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه ما به کار بستند و برخی دوستان داخلی نیز خوشحال از این اقدام امریکایی ها!

نشست کمیسیون مشترک چهارجانبه در حاشیه برگزاری کمیته قانون اساسی سوریه
هم اکنون بخوانید

وی گفت: وحدت کلمه می‌تواند ما را از تنگناهای موجود به ساحل امن و آرامش برساند و دست متجاوزان را از منافع مردم ما کوتاه کند. متأسفانه در انتخابات مجلس یازدهم استقبال مردم آن طور که باید و شاید چشمگیر نبود. بازی‌های سیاسی بی‌حاصل مردم را آزرده و نگران کرده‌ است. منافع جناحی بر منافع ملی رجحان پیدا کرده است و مردم روز به روز از لحاظ معیشتی دچار گرفتاری‌ می‌شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه «مردم دیگر به اصولگرایی یا اصلاح طلبی رأی نخواهند داد» گفت: باید فکر و اندیشه‌ای نو به میدان بیاید تا بتواند مشکلات عدیده مردم را حل کند. جریان‌های سیاسی نشان داده‌اند که قدرتی برای حل مسائل بزرگ و مهم مردم و کشور ندارند و همیشه دچار مبارزات و کشمکش‌های دوقطبی خود بوده‌اند و از اکنون در شرایطی که مردم در فشار هستند هم دعواهای انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

وی در پایان گفت: تجربه مجلس یازدهم به همگان ثابت خواهد کرد که شعارزدگی و حربه تخریب برای به دست گرفتن قدرت، رهاوردی نخواهد داشت و مردم را بیش از پیش از آینده خود و کشور ناامید خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =

دکمه بازگشت به بالا