از وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق تا وقوع رگبار باران در برخی نقاط

صادق ضیاییان در گفت ‌و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۲۹ تیر) طی ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و جنوب هرمزگان و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۳۰ و ۳۱ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام توأم با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱ و ۲ مرداد) نیز در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی این دو روز در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: طی روزهای جمعه و شنبه (۳ و ۴ مرداد) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است و شرق دریای عمان نیز طی مدت مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۳۱ تیر) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مصوبه کمیته اخلاق درباره ۴ فرآورده طبیعی مرتبط با کرونا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا