ساخت مرکز ایزوله در بهشت زهرا/ پذیرش سالی ۶۰ هزار متوفی

به گزارش ایسنا، سعید خال  در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس بهشت زهرا  گفت: به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا(س) اعتماد نو به نقل از برنامه های متنوعی از جمله رونمایی از چند جلد کتاب و انتشار تمبر سراسری در نظر داشتیم؛ اما به علت شیوع کرونا لازم دیدیم که همه این مراسم ها لغو شود. 
وی افزود: بهشت زهرا سالیانه ۶۰ هزار متوفی را پذیرش می کند که یک پنجم ظرفیت کشور است. ۱۰ میلیون کیلومتر ناوگان حمل متوفی ما سالیانه در کشور راه می رود و پنج میلیون کیلومتر در شهر تهران مأموریت انجام می دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ، تا امروز بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سایت بهشت زهرا(س) پذیرش شده اند.

وی افزود: بهشت زهرا مدفن ۳۰ هزار شهید است که چهار هزار نفر آنها شهدای گمنام و ۲۵۰ شهید مدافع حرم هستند. دو هزار و ۵۰۰ نفر از مشاهیر، نام آوران و بزرگان این سرزمین هم در بهشت زهرا دفن هستند.
خال افزود: نوسازی کامل آمبولانس های شهر تهران و داخل بهشت زهرا(س)، بازسازی پنج آرامستان تاریخی شهر تهران، مکان یابی آرامستان های شهر تهران، بزرگترین هوشمند سازی تاریخ بهشت زهرا، افتتاح ورزشگاه، حل مشکل قطعه هنرمندان و شهدای مدافع حرم از جمله پروژه های اجرا شده در دوره جدید مدیریت شهری برای بهشت زهرا(س) بوده است.
او تأکید کرد: در تمام این ۵۰ سال بهشت زهرا(س) در کنار مردم ما بوده و شاه بیت این غزل، کرونا است. کرونا بازتعریف جدیدی از بحران در بهشت زهرا(س) است. در کرونا بهشت زهرا واقعا پوست می اندازد و به یک چالاکی عظیم بدل می شود. کرونا یک بحران بی سابقه و غیر قابل تصور بود و همچنان ادامه دارد. در همین ایام آقای دکتر حناچی دستور ساخت مرکز ایزوله بهشت زهرا(س) را داد و بودجه آن دیده و نقشه های آن آماده شده و در مرحله اجرا قرار دارد. 

۶ روش ساده برای بهبود خلق و خو
هم اکنون بخوانید

بهشت زهرا از منظم ترین سازمانهای شهرداری است

پیروز حناچی، شهردار تهران در این مراسم گفت: سازمان بهشت زهرا(س) یکی از منظم ترین و رضایت بخش ترین سازمان های شهرداری تهران بوده و نظرسنجی ها نیز تایید کننده همین موضوع است.

وی با قدردانی از فعالیت کارکنان این مجموعه گفت: کارمندان بهشت زهرا هر روز به مردمی که دچار مصیبت شده اند خدمات می دهند و در سخت ترین شرایط کشور و شهر تهران این سرویس ها قطع نشده و در موارد حاد محدود به حریم شهر تهران هم نبوده است. بیش از ۵۰ سال این خدمات ادامه داشته است.
حناچی ادامه داد: بهشت زهرا(س) یکی از منظم ترین و رضایت بخش ترین سازمان های شهرداری تهران بوده و نظرسنجی ها هم همین را نشان می دهد. از همه مهمتر اینکه مزین به عزیزانی است که پیش و پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و امام راحل که این شهیدان را در دل خودش جای داده است.

براساس گزارش «شهر»، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی ، علی اشراقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی و احمد مسجدجامعی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا