حمایت آیت‌الله شبستری از طرح رویش همدلی عید قربان

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن شبستری با اعلام حمایت از طرح رویش همدلی عید قربان اظهار کرد: عید غدیر، عید شعبان و اعیاد دیگر شاید مخصوص شیعه باشد اما این عید قربان، عید تمام جهان اسلام است و آن فریضه در هر دو عید مقرر شده است.

وی افزود: در عید فطر هم حق‌الناس و هم حق‌الله و ادای نماز عید فطر و زکات فطر پرداخت کردن که نماز حق‌الله و زکات حق‌الناس است و عید قربان هم به همین شکل است. هم نماز عید و هم زکات وارد است، گرچه نماز آن کمتر معمول است اما نماز عید قربان هم از مستحبات است و به این مسأله تاکید شده است و با برگزاری رویش همدلی عید قربان، به این مسائل توجه می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین با تاکید بر لزوم بزرگ کردن فضیلت‌های این عید در این رویش، اظهار کرد: مورد دیگری که در عید قربان به آن اشاره شده، قربانی و ذبح کردن گوسفند است، به کسانی که متمکن هستند قربانی و ذبح کردن و توزیع کردن آن بین فقرا تاکید شده است.

وی اضافه کرد: عید قربان این امتیاز را دارد که ما به یاد فداکاری حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) بیفتیم که چگونه به مقام تزکیه آمده بودند و به مقام رضا و تسلیم رسیده بودند که حضرت ابراهیم (ع) حاضر شد سر حضرت اسماعیل(ع) را ذبح کند. وقتی هر دو برای قربانی شدن و قربانی کردن آماده شدند، ندا آمد که ابراهیم کافی است، شما از امتحان سربلند برآمدید و قوچ بهشتی آن به جای حضرت اسماعیل ذبح شد.

«دِرب» پُر از زندگی و شعر است/ ادای دین به فیلم با قطعه «اندوه هزارساله»
هم اکنون بخوانید

آیت‌الله شبستری افزود: به یاد فداکاری و مقام رضا و تسلیم شدن پیغمبر بزرگوار هستیم. بنابراین عید قربان برای ما فضیلت بزرگی دارد و از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است که به ذبح قربانی هم می‌پردازد که در این همایش به آن اشاره می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا