لاوروف: ریسک تقابل هسته‌ای جهانی افزایش یافته است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این نشست مجازی با موضوع “روسیه و جهان بعد از کووید ۱۹” عنوان کرد: ما می‌دانیم و مطمئن هستیم که می‌توانیم حتی اگر هیچ معاهده‌ای وجود نداشته باشد امنیت بلندمدت خودمان را تضمین کنیم.

او تصریح کرد: هنوز خیلی زود است که درباره گام‌های روسیه در صورتیکه موجودیت معاهده استارت جدید متوقف شود بحث کنیم.

او تاکید کرد: ما برای هر نوع گروه وقایع آماده هستیم و این درست است و چنانچه این معاهده تمدید نشود گزینه‌های زیادی وجود دارند. من می‌توانم به شما اطمینان دهم که هدف کلی ما ادامه گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا و همچنین گفت‌وگو در خصوص تدابیر کنترل تسلیحاتی جدید با در نظر گیری همه فاکتورهای تاثیرگذار بر ثبات استراتژیک است.

این وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو واشنگتن را برای تمدید این معاهده متقاعد نخواهد کرد.

وی افزود: اگر آنها با قطعیت چنین تمدیدی را منتفی بدانند ما برای متقاعد کردن آنها تلاش نخواهیم کرد. به همان اندازه‌ای که آمریکایی‌ها نیاز به تمدید این معاهده دارند ما هم نیاز داریم. هم اکنون آنها درخواست‌های ما برای تمدید این معاهده برای پنچ یا چند سال دیگر بدون قید و شرط را همچون نوعی بازی می‌بینند.

همچنین به نوشته اسپوتنیک، لاوروف گفت: مسکو به هر گونه تقابل احتمالی در نشست بعدی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان خواهد داد.

او عنوان کرد: ریسک یک تقابل هسته‌ای جهانی به شکل چشم گیری افزایش یافته است. امنیت جهانی به خاطر آنکه واشنگتن به برچیدن نظام کنترل تسلیحات جهانی اقدام می‌کند وخیم‌تر شده است.

یوروپل: داعش در اقدامات تروریستی بیش از پیش از زنان بهره می‌جوید
هم اکنون بخوانید

او توضیح داد: من قبول می‌کنم که ریسک‌های هسته‌ای اخیرا به شکل چشم گیری افزایش یافته‌اند و وضعیت امنیتی، ثبات راهبردی بین‌المللی علنا در حال بدتر شدن هستند. این دلایل همچنین برای همه آشکار هستند. آمریکا می‌خواهد سلطه جهانی خود را حفظ کند و به کسب پیروزی در آنچه که آنها رقابت قدرت‌های بزرگ می‌خوانند بپردازد.

وزیر خارجه روسیه درباره جنگ تجاری چین و آمریکا نیز اظهار نظر کرده و گفت که روسیه هیچ نفعی در این تقابل نمی‌بیند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا