واتیکان سفیران اسرائیل و آمریکا را احضار کرد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست‌های جداگانه روز سه‌شنبه کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان به اورن دیوید، سفیر اسرائیل و کالیستا گینگریچ، سفیر آمریکا از نگرانی‌های واتیکان نسبت به اقدامات یکجانبه احتمالی که ممکن است بیش از پیش تحقق صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و همچنین شرایط مطلوب در خاورمیانه را به خطر اندازند، گفت.

این دیدارها پیش از اول ژوئیه، تاریخی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آغاز عملیات الحاق غور اردن و تمامی شهرک‌های موجود در کرانه باختری به اراضی اشغالی در چارچوب طرح معامله قرن اعلام کرده بود، برگزار شدند.

بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن، غور اردن و تمامی شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری که مساحت آنها به ۳۰ درصد مساحت این منطقه می‌رسد، به اراضی اشغالی ملحق می‌شود و تحت حاکمیت آن درمی‌آید در حالی که به فلسطینی‌ها حاکمیت بخش باقیمانده از کرانه باختری و بخشی از داخل اسرائیل داده می‌شود؛ طرحی که با مخالفت فلسطینی‌ها مواجه شده است.

واتیکان در این بیانیه گفت: همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شده، واتیکان بار دیگر تاکید می‌کند که اسرائیل و فلسطین حق دارند تا کشور داشته باشند و در صلح و امنیت در داخل مرزهایی که به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند، زندگی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به همین خاطر از طرفین درخواست می‌شود تا هرکار می‌توانند برای ازسرگیری روند مذکرات مستقیم بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل انجام دهند و با این کار اعتماد متقابل را مجددا ایجاد کنند و با شجاعت به گفت‌وگو، مذاکره، احترام به توافقات و صداقت “بله” و به درگیری، خشونت، خصومت، اقدامات تحریک آمیز و تزویر “نه” بگویند.

مسئول برجسته اسرائیلی برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی بحرین وارد منامه شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

دکمه بازگشت به بالا