درخواست دولت توافق ملی لیبی برای تحریم گروه روسی "واگنر"

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربی الجدید، فتحی باشاغا، وزیر کشور لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، “مزدوران واگنر” روسیه به همراه گروهی از شبه‌نظامیان سودانی موسوم به “جنجوید” بر میدان نفتی الشراره کنترل یافته‌اند و تسلط نیروهای روس بر میادین نفتی تهدیدی بر امنیت ملی لیبی است.

وی گفت: کشور عربی که از حفتر در حمله به طرابلس حمایت کرد در مسدود کردن منابع نفتی به لیبی نیز دست دارد.

این اظهارات زمانی مطرح می‌شوند که عملیات “آتش‌فشان خشم” وابسته به دولت وفاق فیلم ویدئویی را منتشر کرد که در آن نیروهای واگنر در کنار دیگر مزدوران خارجی دیده می‌شوند که در شهر سوکنه، واقع در چند کیلومتری پایگاه هوایی الجفره تحت اشغال نیروهای موسوم به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر در حال گشت‌زنی هستند.

مؤسسه ملی نفت لیبی روز جمعه اعلام کرد، مزدوران روس و دیگر نیروهای خارجی وارد میدان نفتی الشراره شدند تا مانع از صادرات مجدد پس از محاصره چند ماهه این میدان نفتی توسط نیروهای حفتر شوند.

پیش از این هم دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد، بیش از ۱۱ هواپیمای روس حامل تسلیحات و مزدوران سوری در فرودگاه سرت، در غرب لیبی به زمین نشست.

در میان نیروهای حفتر تعدادی مزدور از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه‌ای نیز حضور دارند که از حفتر در حمله به طرابلس در آوریل ۲۰۱۹ با هدف کنترل بر این شهر پشتیبانی کردند.

انتهای پیام

رژیم صهیونیستی سفرایش در سنگال و نیوزیلند را فراخواند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا