حمایت اتحادیه آفریقا از اظهارات سیسی درباره مداخله مستقیم در لیبی

به گزارش ایسنا، اسماعیل شرقی، کمیسر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: هدف از هرگونه دخالت در درگیری‌های لیبی تنها باید بازگرداندن طرف‌های درگیر در این کشور به میز مذاکرات باشد.

شرقی گفت: آنچه از بیانیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر دریافت می‌کنیم، اینست که آنها درباره امنیت و مرزهایشان نگران هستند و می‌خواهند قصد خود برای حفاظت از این امنیت را اعلام کنند.

کمیسر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا افزود: آنچه از همه کشورهای عضو اتحادیه و همسایه لیبی انتظار می‌رود، اینست که اگر باید در این مساله ورود کنند، این کار را انجام دهند تا همه طرف‌ها (در لیبی) بازگشت به روند مذاکرات را بپذیرند، در حال حاضر اولویت اطمینان یافتن از توقف درگیری‌ها و دخالت‌های خارجی و نیز راضی کردن همه طرف‌های لیبیایی برای بازگشت به روند سیاسی است.

سیسی هفته گذشته اعلام کرد که مداخله مستقیم مصر در لیبی “مشروعیت” بین‌المللی دارد و ورود به شهر سرت خط قرمزی مقابل نیروهای دولت وفاق ملی لیبی تحت حمایت ترکیه است.

رئیس جمهور مصر افزود: سرت حدود هزار کیلومتر از مرزهای مصر فاصله دارد و یکی از هدف‌های نیروهای وابسته به دولت طرابلس (در غرب لیبی) است.

انتهای پیام

شکایت وزارت دادگستری آمریکا از بولتون
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا