تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی بر کووید-۱۹ چگونه است؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان بیماری‌های عفونی تاکید دارند هرچه افراد به بیمار آلوده به کووید-۱۹ نزدیک باشند و هرچه افراد زمان بیشتری را در محیط‌های بسته سپری کنند احتمال اینکه کروناویروس از فرد به فرد دیگر گسترش یابد، بیشتر می‌شود.

به گفته محققان انگلیسی، هر چه فاصله میان افراد بیشتر باشد احتمال قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی کمتر می‌شود. با رعایت فاصله یک متری تنها فرد از قرار گرفتن در معرض ترشحات بزرگ در امان می‌ماند و با رعایت فاصله دو متری میزان قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی کمتر می‌شود اما به صفر نمی‌رسد.

بر اساس نتایج بررسی که این ماه در مجله لنست منتشر شد، آمده است: رعایت فاصله حداقل یک متری خطر انتقال بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد اما فاصله دو متری تاثیرگذارتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، همچنین سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید دارد حفظ فاصله اجتماعی حداقل یک متری با کاهش خطر گسترش کروناویروس از طریق ترشحات کوچک که هنگام عطسه، صرفه یا صحبت در هوا منتشر می‌شود، همراه است. این قطرات ممکن است حاوی کروناویروس باشند و در صورتی‌که فاصله میان افراد کم باشد ممکن است فرد آن‌ها را تنفس کند.

انتهای پیام

لزوم حمایت و توجه ویژه به کشاورزان/ صادرات حدود ۴۰۰ هزار تن خرما در سال گذشته
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا