نکو: تشخیص مجلس یازدهم در بررسی اعتبارنامه‌ها درست بود

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با عملکرد ابتدایی مجلس یازدهم اظهار کرد: برای شکل گیری هر مجلسی پروسه‌ای باید طی شود؛ از رسیدگی به صلاحیت نامزدها و برگزاری انتخابات، تا اعلام نتایج و مشخص شدن راهیافتگان به بهارستان و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی. یکی از این رویه‌ها که مستقیما توسط خود مجلس تازه تاسیس پی گرفته می‌شود تایید اعتبارنامه‌ها است.

وی ادامه داد: بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس معمولا به واسطه گزارشاتی که از طریق مردم و نهادهای قانونی یا برخی گزارشاتی که مغفول مانده شده انجام می‌گیرد. این اتفاق عملی درست است؛ چرا که اگر موضوعی دور از چشم سایر نهادهای بررسی کننده قرار گرفته شده باشد، توسط خود نمایندگان مردم رسیدگی می‌شود.

این نماینده اسبق مجلس گفت: با وجود نکات مثبتی که در این موضوع وجود دارد، باید بدانیم که بررسی اعتبارنامه‌ها  شرایط ویژه‌ای دارد که ابتدایی‌ترین آن دور ماندن از نگاه سیاسی و جناحی است. از سوی دیگر مدارک باید معتبر و مستند باشد؛ چرا که وقتی مدارک معتبر نباشد قطعا آبروی نمایندگان مجلس در خطر می‌افتد.

نکو در پایان گفت: به نظرم مجلس یازدهم به وظیفه خود عمل کرده و تشخیص‌اش در بررسی اعتبارنامه‌ها درست بود. در سایر موارد برخی اتفاقات رخ داده که ناشی از تازه کار بودن برخی نمایندگان است که در شأن مجلس هم نبود و امیدوارم در آینده با سرعت آن رویه‌ها اصلاح شود.

انتهای پیام                  

آزادی ۴۶ زندانی در پی دستور رئیس قوه قضائیه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =

دکمه بازگشت به بالا