امروز

جمعه, ۱ بهمن , ۱۴۰۰

  ساعت

۱۸:۴۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش ایسنا، اجرای پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین – کرج از دی ماه سال ۹۳ شروع شد. این مسیر ۷ ایستگاه و ۳۵ تقاطع دارد و طول آن ۱۰۳ کیلومتر است.

این پروژه در کریدور شرق به غرب سرخس و اینچه برون به رازی و نیز در مسیر کریدور شمال به جنوب آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی واقع شده است.

بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج- قزوین ظرفیت جابه جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر- کیلومتر در سال افزایش می یابد. همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش خواهد یافت.

افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین همچنین باعث صرفه جویی سالانه ۱۲.۷ میلیون لیتر و ۲۵۳ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت. مبلغ کل پروژه نیز ۵هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف و تلاقی قطارها و نیز ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزایای راه اندازی این پروژه به شمار می رود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

حال و هوای خرید کریسمس در تهران
برداشت گل نرگس – بهبهان
نخستین برف تهران در ۱۴۰۰
در پیک پنجم حواسمان به کادر درمان باشد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد