"ولکان بوزکر" رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ ولکان بوزکر، وزیر پیشین امور اتحادیه اروپا و مذاکره‌کننده ارشد ترکیه طی رای‌گیری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به‌ عنوان رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی این سازمان انتخاب شد.

این رای‌گیری با شرکت ۱۹۲ کشور از کل ۱۹۳ عضو این سازمان از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ به وقت محلی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد و نماینده‌های کشورهای عضو در راستای تدابیر ویروس کرونا در اوقات معین رای خود را به صندوق انداختند.

ونزوئلا به دلیل عدم پرداخت بدیهی خود نتوانست رای دهد.

ولکان بوزکر، وزیر پیشین امور اتحادیه اروپا و مذاکره‌کننده  ارشد ترکیه نیز که تنها نامزد این رای‌گیری بود، با کسب آرای موافق از ۱۷۸ کشور به عنوان رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی این سازمان انتخاب شد.

درحالی که سه رای باطل اعلام شد، ۱۱ کشور نیز رای ممتنع دادند.

گفتنی است بوزکر اولین فرد از ترکیه است که به عنوان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شده است.

محمد تیجانی سماوی، رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۵ سپتامبر سال جاری این وظیفه را به بوزکر واگذار خواهد کرد و بوزکر ریاست هفتاد و پنجمین مجمع عمومی را تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ برعهده خواهد گرفت.

لازم به ذکر است رئیس مجمع عمومی سازمان ملل مدیریت اجلاس این مجمع را برعهده دارد و عملکرد این مجمع را تنظیم می‌کند. مجمع عمومی همچنین هر سال بودجه سازمان ملل را مشخص و کنترل می‌کند.

همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم‌های مطابق به افکار عمومی جامعه بین‌الملل اتخاذ می‌شود. رهبران جهان هر سال اواسط ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل در نیویورک گردهم آمده و مشکلات جهانی را بررسی و برای ایجاد راه‌حل‌ها تلاش می‌کنند.

ابراز نگرانی سفیر آمریکا در چین نسبت به وضعیت تبت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا