ارکانی: هم‌جناح نبودن دولت و مجلس یک فرصت است

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ضرورت حفظ وحدت و انسجام در شرایط فعلی کشور گفت:‌ دولت و مجلس در حال حاضر متعلق به دو جریان سیاسی متفاوت هستند. اگر از بعد وظیفه نظارتی مجلس نگاه کنیم، اتفاقا هم‌جناح نبودن دولت و مجلس یک فرصت مهم است که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد. در این شرایط اگر دستگاه‌های دولتی عملکرد فعالانه‌ای نداشته باشند، می‌توان آنها را وادار به خدمت‌رسانی به مردم و کشور کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس یازدهم افزود: اگر ملاک و هدف اصلی این دو قوا، خدمت به مردم و کشور باشد، اصلا تقابلی میان مجلس و دولت شکل نخواهد گرفت. وقتی هدف خدمت به مردم است، مدیر دولتی از نظارت استقبال می‌کند چرا که نظارت صحیح منجر به تقویت و ارتقاء عملکرد می‌شود.

وی ادامه داد: فضای دو قوا زمانی به سمت تقابل پیش خواهد رفت که یکی از دو قوه به فکر خدمت به مردم و کشور نباشد که به نظرم بعید است. وقتی ملاک ما خدمت به مردم، نظام و انقلاب باشد،‌ برای بیشتر و بهتر کار کردن اتفاق نظر خواهیم داشت نه اختلاف نظر.

ارکانی در پایان با بیان اینک «دوران جناح‌بندی‌ها و جریان‌های اصلاح طلب و اصولگرا سرآمده است» گفت: دوران کنونی، دوران نیروهای انقلابی و کارآمد است که فارغ از جناح‌بندی‌های مرسوم و سیاست‌بازی‌های عرفی، سالهاست فرصت خدمت را ضایع کرده‌اند. نیروهای کارآمد مردمی می‌توانند خون دوباره‌ای برای خدمت به مردم در رگ‌های مدیریت کشور بدمند.

انتهای پیام

جامعه اطلاعاتی برای شکوفایی حرکت قرآنی به طور خودجوش عمل می‌کنند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

دکمه بازگشت به بالا