عادی‌سازی‌ها در سایه کمبود امکانات پزشکی وضعیتی فاجعه‌بار در هرمزگان به بار آورد

در متن این نامه که به امضای احمد مرادی، منصور آرامی، محمد آشوری، احمد جباری و حسین رئیسی رسیده، آمده است:

“ما نمایندگان مردم هرمزگان که صدای محرومیت و مظلومیت‌شان کمتر به گوش مرکز نشینان می‌رسد در روزهایی که حال این استان به هیچ وجه مساعد نیست خواستاریم که در اسرع وقت به نادیده‌انگاری بحران کرونا در هرمزگان پایان داده شود و تدابیری جدی حول مدیریت این مسئله اتخاذ شود.

امیدواریم رئیس جمهور دستور دهد در جهت تخصیص اعتبارات لازم برای ایجاد و تجهیز امکانات مقابله با کرونا در استان هرمزگان اقدام فوری شود و نیز اختیارات لازم قانونی به مسئولین استانی موثر در ستاد مقابله با کرونا واگذار شود تا با اختیارات کافی در این راستا مجاهدت کنند.

بر همگان واضح است که یکی از مهم‌ترین عوامل فاجعه‌‌بار شدن وضعیت کرونا در استان هرمزگان «عدم امکانات و تجهیزات کافی در راستای شناخت و مقابله با همه‌گیری این بیماری بوده است. استانی با جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون نفر که فاصله شهرهای آن با مرکز استان بعضا ۵۰۰ کیلومتر است، کدام عقل سلیمی می پذیرد که فقط یک مرکز آزمایش تشخیص کرونا در شهر بندرعباس قصد داشته باشد. چرا جهت استقرار آزمایشگاه در سایر نقاط استان اقدام نمی‌شود. مگر آنکه این مهم نقش اساسی در جهت تشخیص شناسایی و مهار بیماری کرونا ایفا می‌کند.

علاوه بر مورد فوق کمبود کیت‌های تشخیصی مورد‌نیاز، سوآپ و محیط‌های نگهداری آن، عدم وجود دستگاه اکسیژن‌ساز و تنفس مصنوعی، عدم وجود تخت‌های کافی آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو، عدم وجود نیروهای انسانی کافی به خصوص پزشک و پرستار (که به علت ابتلا به کرونا از چرخه درمان خارج شده‌اند)، کمبود دستگاه‌های ام‌آر‌آی و سی‌تی اسکن، عدم وجود دستگاه‌های ماشین بیهوشی و بسیاری از تجهیزات بیمارستانی دیگر که قاعدتاً می‌بایست بعضی از آنها از محل اعتبارات اختصاص یافته جهت مقابله با کرونا تأمین می شد و متاسفانه تاکنون تامین نشده است است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور منصوب شد
هم اکنون بخوانید

حقیقتاً مردم هرمزگان از حضرتعالی، ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان به دلیل کم‌توجهی به این استان گلایه داشته و عادی‌سازی‌ها و محدودیت جدایی‌ها را در سایه کمبود امکانات پزشکی موجب ایجاد وضعیتی فاجعه‌بار در این استان می‌دانند. بر ماست که به افکار عمومی پاسخ دهیم مسئولیت این فاجعه در استان هرمزگان برعهده چه کسی است و اهالی هرمزگان شکایت به کجا ببرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا