درخواست مصر از اتیوپی برای پایان دادن به وقت‌کشی‌ها در پرونده سد النهضه

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اظهار کرد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور در نشستی با شورای امنیت ملی مصر به بررسی تحولات اوضاع لیبی و پرونده سد النهضه پرداخت.

این شورا امروز با انتشار بیانیه‌ای درخواست برای ازسرگیری مذاکرات درباره سد النهضه را دیرهنگام دانست و تاکید کرد، باید چارچوب زمانی دقیقی برای اتمام این مذاکرات تعیین شود تا از فرار از تعهدات و وقت‌کشی در این زمینه جلوگیری شود.

همچنین این شورا اعلام کرد: در نشست‌های سد النهضه شرکت می‌کنیم تا از میزان اراده سیاسی موجود برای رسیدن به یک توافق در این زمینه اطلاع یافته و حسن نیت مصر را نشان دهیم.

شورای امنیت ملی مصر با اشاره به دریافت درخواستی از وزیر آبیاری سودان برای ازسرگیری مذاکرات سد النهضه در نهم ژوئن ۲۰۲۰ و تاکید مصر بر آمادگی همیشگی خود برای گفتگو جهت رسیدن به یک توافق عادلانه و متعادل که منافع مصر، اتیوپی و سودان را محقق کند، اعلام کرد: این درخواست پس از سه هفته از آغاز مذاکرات دیرهنگام بود و این امر ضرورت تعیین یک چارچوب زمانی دقیق برای مذاکرات و اتمام آن را نشان می‌دهد تا با این راهکار جدید از وقت‌کشی و فرار از تعهدات وارده در بیانیه اولیه امضا شده توسط سه کشور در سال ۲۰۱۵ ممانعت شود.

 در ادامه این بیانیه آمده است، این فراخوان در همان روزی صادر شد که مسؤولان اتیوپی بر قصد خود برای پر کردن مخزن سد النهضه بدون رسیدن به توافقی در این زمینه تاکید کردند و این مساله با تعهدات قانونی این کشور در بیانیه اولیه منافات داشت و بر روند مذاکرات و نتایج به دست آمده از آن تاثیر می‌گذاشت.

ترکیه: نگرانی‌های مشروع مصر درباره لیبی را درک می‌کنیم/ امارات حماقت می‌کند
هم اکنون بخوانید

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است، بر خلاف آنچه پیش رفته، مصر در این نشست شرکت خواهد کرد تا میزان اراده سیاسی موجود برای رسیدن به توافقی در این زمینه را درک کرده و حسن نیت همیشگی مصر در این زمینه را نشان دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =

دکمه بازگشت به بالا