۴ توصیه ساده برای داشتن قلبی سالم

به گزارش ایسنا، بیماری قلبی و عروقی به هر گونه بیماری که دستگاه گردش خون را تحت تأثیر قرار دهد اشاره دارد که شامل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عروقی مغز و کلیه و بیماری‌های شریانی می‌شود.

با تغییر سبک زندگی به یک سبک سالم می‌شود از خطر بیماری‌های قلبی پیشگیری نمود. عوامل اساسی یک سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی مناسب، ورزش روزانه، اجتناب از مصرف الکل، کنترل بیماری‌هایی از قبیل دیابت، فشارخون بالا و کلسترول و درخواست از خانواده برای کمک به شما در انجام تغییرات مهم است.

در ادامه چند توصیه برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر، محافظت از قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی “ایندیپندنس بلو کراس” آورده شده است:

۱) در مورد عوامل خطر خود با پزشک‌تان صحبت کنید:

پزشک شما می‌تواند در درک خطرات و کارهایی که می‌توانید برای محافظت از قلب خود انجام دهید به شما کمک کند. در صورت داشتن هر یک از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله سوابق خانوادگی، استعمال دخانیات یا چاقی به پزشک خود اطلاع دهید.

۲) رژیم غذایی خود را اصلاح کنید:

رژیم غذایی متعادل به بهبود سلامت قلب و پمپاژ بهتر خون به سراسر بدن کمک می‌کند. غذاهای فرآوری شده، نمک، شکر و چربی‌های اشباع را در رژیم خود کاهش داده و فیبر، امگا ۳، میوه‌ها، سبزیجات، انواع آجیل‌ها و دانه‌ها و غلات کامل را بیشتر مصرف کنید. 

۳) فعالیت بدنی خود را افزایش دهید:

نشستن زیاد و نداشتن فعالیت بدنی منجر به اضافه وزن و چاقی و هم‌چنین افزایش فشار خون می‌شود. پزشکان حداقل دو ساعت و نیم فعالیت بدنی را در هفته برای بزرگسالان توصیه می‌کنند که می‌توان آن را به ۳۰ دقیقه در روز و برای پنج روز در هفته تقسیم کرد.

شهادت مامور پلیس البرز در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر
هم اکنون بخوانید

راه‌های زیادی برای فعالیت بدنی بیشتر در طول روز وجود دارد و یکی از ساده‌ترین راه‌ها داشتن روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع است. اما فراموش نکنید که داشتن هر گونه فعالیت بدنی در طول روز بهتر از بی‌حرکتی و نداشتن فعالیت است، پس هر گونه فعالیتی که برای شما راحت‌تر است از همان پیروی کنید.

۴) به سلامت دندان‌های خود اهمیت بیشتری دهید:

به توصیه‌های دندانپزشکان بیشتر اهمیت داده و نخ دندان و مسواک زدن را در روز فراموش نکنید. داشتن دهان و دندان‌های سالم به داشتن قلبی سالم کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که ممکن است بین سلامت دهان و دندان و بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباط مهمی وجود داشته باشد.

باکتری‌هایی که باعث بیماری لثه می‌شوند ممکن است از طریق جریان خون حرکت کرده و باعث التهاب و آسیب عروق خونی شوند. علاوه بر معاینات منظم دندانپزشکی، حداقل دو بار در روز مسواک زده و هر بار پس از غذا خوردن از نخ دندان استفاده کنید تا باکتری‌های موجود را از بین ببرید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا