ترامپ صرفا برای طرح ادعای پیروزی کاذب، تحریم‌ها را بر نمی‌دارد/ توئیت‌های تهدیدآمیز چاره کار نیست/ مقابله با کرونا نیازمند بودجه و پول است


ترامپ صرفا برای طرح ادعای پیروزی کاذب، تحریم‌ها را بر نمی‌دارد/ توئیت‌های تهدیدآمیز چاره کار نیست/ مقابله با کرونا نیازمند بودجه و پول است

تحلیل‌گر اسپانیایی با اشاره به تحریم‌های آمریکا در زمان همه‌گیری کرونا عنوان کرد: ترامپ صرفا برای طرح ادعای پیروزی کاذب، تحریم‌ها را بر نمی‌دارد.

دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان ازجمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

دانیل لاکاله در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرد.

ترامپ صرفا برای طرح ادعای پیروزی کاذب، تحریم‌ها را برنمی‌دارد

وی در ابتدا در مورد شیوع مجدد کرونا با توجه به تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها همواره علیه دولت‌ها و ملت‌ها وجود داشته و دارد اما معتقدم تحریم‌ها تا زمانی که هیچ تلاش دیپلماتیکی از سوی طرفین برای پایان دادن به تهدیدها صورت نگیرد، برداشته نخواهد شد. در اینکه تحریم‌ها عادلانه نیست و مانعی برای مقابله با کرونا و شیوع دوباره بیماری است، تردیدی وجود ندارد. اما ترامپ صرفا برای خوشحالی طرفدارانش و ادعای پیروزی کاذب، تحریم را برنمی‌دارد.

مواجهه ایران با موج دوم شیوع کرونا به دلیل تحریم‌هاست

مقابله با کرونا نیازمند بودجه و پول است

این تحلیل‌گر اقتصادی در ادامه افزود: همانطور که می‌بینیم، شیوع بیماری در سراسر جهان رخ می‌دهد، اما مهم این است که بودجه لازم در دسترس باشد تا بتواند برای مراقبت‌های بهداشتی صرف شود، بنابراین مراقبت‌های بهداشتی و مقابله با کرونا نیازمند بودجه و پول است در حالیکه تحریم‌ها محدودکننده آن است. در مورد کرونا همه کشورها در خطر هستند، بنابراین باید پول کافی در اختیار دولت‌ها برای مقابله با کرونا قرار گیرد. اکنون ایران با موج دوم این بیماری مواجه است که بخشی از آن ناشی از تحریم و فشار است.

پمپئو به امارات و سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند/ ایران از محورهای مذاکرات خواهد بود
هم اکنون بخوانید

هیچ کدام از طرفین دنبال درگیری نظامی نیستند

وی در ادامه با اشاره به درخواست مجدد ترامپ از ایران و احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا، گفت: با توجه به تبادل زندانیان و پیشنهادهای ترامپ، من احتمال می‌دهم مذاکرات محدودی در همین زمینه آغاز شود. می‌دانیم هیچ کدام از طرفین دنبال درگیری نظامی نیستند؛ چراکه راه‌حل نظامی راه حل تنش‌های فعلی نیست. ترامپ نشان داده که در حرف مایل به مذاکره است نه جنگ، از سوی دیگر در عقب‌نشینی آشکار، واکنشی هم به مبادلات نفتی ایران و ونزوئلا نشان نداده است.

توییت‌های تهدیدآمیز چاره کار کاهش تنش‌ها نیست

لاکاله در ادامه تاکید کرد: با توجه به روابط ایجاد شده برای تبادل زندانیان من تنها راه حل اوضاع کنونی و اختلاف‌ها را تلاش‌های دیپلماتیک از سوی هر دو طرف می‌دانم. این مبادله گام مثبتی برای بهبود روابط بود و فرصتی برای باز کردن تلاش‌های دیپلماتیک آینده است. توییت‌های تهدیدآمیز چاره کار کاهش تنش‌ها نیست و ترامپ باید آماده استفاده از دیپلماسی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا