لوکاشنکو: کرونا کل زمین را دچار روان‌پریشی کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در صحبت‌هایش خطاب به جمعی از مقام‌های کشورش گفت: کرونا کل زمین را به یک وضعیت روان‌پریشی وارد کرد. من اسم آن را روان‌پریشی می‌گذارم چون یک نفر مشخصاً به این احتیاج دارد. شما احتمالا خودتان متوجه شده‌اید که منظور چه کسی است.

او ادامه داد: درست مثل همیشه، بعد از آنفلوانزای خوکی، آنفلوانزای پرندگان، سارس… امروز هم با یک همه‌گیری دیگر روبه‌رو هستیم؛ یک ذات‌الریه دیگر فقط در یک شکل جدید. شما به یاد دارید که چه کسی از این وضعیت‌ها در گذشته بهره‌برداری کرد و چه کسی میلیاردها دلار به جیب زد.

رئیس‌جمهوری بلاروس با اشاره به این بحران، تصریح کرد: امروز کل دنیا متوقف شده است. اقتصاد جهانی تنها به بن‌بست نخورده بلکه نابود شده اما شرکت‌ها، ثروتمندان بزرگ و کشورهای قدرتمند میلیاردها دلار به جیب زدند.

او در ادامه صحبت‌هایش به منتقدانش و کسانی که توصیه‌اش برای درمان کروناویروس با «سونا، تراکتور و کار سخت در مزرعهـ را به تمسخر گرفتند، حمله کرد و گفت: من این حرف‌ها را به عنوان شوخی مطرح کردم و بعدا آن را تبدیل به «برند لوکاشنکو» کردند و گفتند که ببینید او دیوانه است و نمی‌داند چطور مردم را درمان کند؛ در حالی که کنار این اظهارنظرهای شوخی، ایده‌هایی بسیار جدی وجود داشت.

رئیس‌جمهوری بلاروس در ادامه صحبت‌های خود به مردم توصیه کرد رو به ورزش و نرمش در بیرون از خانه بیاورند تا سیستم‌ ایمنی بدن خود را تقویت کرده و خودشان را برای هر گونه موج دوم احتمالی شیوع کرونا آماده کنند.

باید فشار بر ایران حفظ شود
هم اکنون بخوانید

لوکاشنکو خاطرنشان کرد: مجددا تأکید می‌کنم هر چیزی که مردم در انتقاد از من مطرح می‌کنند، بلوف است. هیچ کس نمی‌داند فردا قرار است چه اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا