عیسی طباطبایی: امام خمینی به قران عمل می‌کرد

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی، نخستین نماینده امام در لبنان در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) گفت: سخن از امام خمینی درد دل‌های بسیاری را در پی دارد. خداوند سبحان و متعال بر این بنده کوچک منت نهادند که با امام خمینی راحل آشنا شدم. زمانی که شهید نواب صفوی توسط جلادان شاه به شهادت رسید، باعث شد من نسبت به این طاغوت دشمنی پیدا کنم و در برابر این طاغوت بایستم؛ تردیدی نیست که این حادثه باعث دشمنی من با این نظام و این طاغوت بود.

وی افزود: سخن گفتن درباره امام رضوان الله تعالی علیه سخنی بسیار گسترده است؛ شناخت من از امام از طریق قرآن کریم است، زمانی که مقداری درپیرامون آیات قرآن کریم تأمل کردم و زمانی که امام خمینی  انقلاب خود را بر ضد نظام طاغوت آغاز کرد دریافتم که امام به قرآن عمل می کند. لذا ما نیز از این امام بزرگی که شکوه اسلام در این قرن بودپیروی  کرده و همراه شدیم، او را همان گونه که در احادیث شریف آمده یافتیم، خداوند امر این دین را در آغاز هر قرن احیا خواهد کرد. امام در علمش و در طرح‌هایش و اندیشه هایش و آینده اسلام نادر زمان خود بود تا این که امام مهدی علیه السلام ظهور کند و دولت اسلام را تشکیل دهد.

سید عیسی طباطبایی ادامه داد: زمانی که سوره حج را در قرآن می خوانم: “الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ” امام را در آن می یابم، زمانی که با امام همراه شدیم از سخنان او در نجف اشرف که درباب موضوع ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی و سرنگونی دولت طاغوت مطرح کردند این موضوع  را دریافتیم. به اندیشه های امام و راهبرد امام نظر افکندیم که ایشان قصد تأسیس دولتی بر همین اساس دارد؛ کسانی که اگر به آنها بر روی زمین مکنت دادیم نماز را بپا داشتند و زکات را پرداخت کردند و امر به معروف کردند و نهی از منکر کردند” این همان سیره امام و همان اهداف امام و آینده این حکومتی است که در ایران اسلامی و در تمام جهان اسلام محقق ساختند؛ اما آیه موجود در سوره مائده “یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ”؛ که هستم که بخواهم با این سطح از درک و فهم، این آیه بزرگ را درک کنم، اما به مرور زمان دریافتم که مقصود این آیه امام خمینی بود، امت در آینده دور به حاکمانی گرفتار خواهد شد و گرفتار کسانی خواهد شد که از دین خود روی بر می گردانند و مرتد می شوند؛   و به ناچار باید یک عالم دینی با این صفات باشد تا این امت را هدایت کند و بتواند دولتی اسلامی تشکیل دهد. امت نیازمند چنین رهبری با این چنین صفاتی می باشد؛ امام را خداوند برگزید تا رهبری این امت را به دست گیرد، چرا که دارای چنین صفاتی بود و بر ملت ایران منت این چنین رهبری را نهاد.

برای همسان‌سازی حقوق کارگران اعتباری در لایحه بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی نشده است
هم اکنون بخوانید

نخستین نماینده امام در لبنان عنوان کرد: هنگامی که با ایشان از پاریس باز گشتیم پیش از آن که به لبنان بیایم با تواضع از امام خواستم”سرورم، خداوند متعال بر شما این پیروزی را منت نهاد و این انقلاب را به ساحل نجات رساند، و مردم به وظایف خود عمل کردند و همه چیز سر جای خود قرار گرفت. ” هنگامی که از لبنان به پاریس رفتم و ایشان را تا جمهوری اسلامی ایران همراهی کردم اشتیاق ملت را در یاری رساندن به امام با تکبیرهایشان و تظاهراتشان مشاهده کردم، به ایشان عرض کردم “دوست دارم هدیه ای به لبنانی ها از سوی شما ببرم، و لبنانی ها نقش بزرگی در گذشته زمان داشته اند، در دوران صفوی ها و شیخ بهایی نقش بزرگی در تثبیت عقیده اسلامی و ولایت اهل بیت داشتند، هم اکنون چه چیزی به من می دهید تا با خود ببرم؟ “اعزام یک هیئت در آغاز پیروزی انقلاب امری زیبا بود، ایشان این طرح را پذیرفتند و فرمودند چه کسی را پیشنهاد می کنید؟ بنده نیز اسمی را مطرح کردم و امام استقبال کردند و امام نیز پی او فرستادند و با آن فرد با امام ملاقات کردیم، امام دستور اماده کردن هیئتی برای سفر لبنان و بررسی اوضاع اجتماعی و سیاسی و ارائه گزارش به ایشان را صادر فرمودند. سپس امام به شورای انقلاب دستور دادند تا در قبال ارائه خدمات به لبنان به وظایف خود عمل کند. کمیته ای را تشکیل دادیم و به لبنان آمدیم و چند روزی را در جنوب لبنان و بقاع و بیروت برای بررسی در حرکت بودیم و هیئت اعزامی گزارش کامل را به امام ارائه کرد.

وی گفت: پس از آن امام به شورای انقلاب دستور دادند تا کمیته ای دائمی پیگیر این موضوع باشد و این بنده فقیر یکی از اعضای این کمیته به تأیید ایشان و نماینده رسمی ایشان از طریق برادر رحیمیان و آیت الله رسولی و آیت الله راستی و برخی علمای دیگر بودم. نمایندگی من از سوی امام به صورت دست خط نبود بلکه شفاهی بود و به صورت مستقیم و شفاهی از ایشان گرفتم آن هم از طریق آیت الله رضوانی رحمت الله علیه سپس این نمایندگی تبدیل به دست نوشته شد و به عنوان نخستین وکیل امام در لبنان معرفی شدم. خاطراتم با امام بسیار زیاد است. زمانی که اسرائیل لبنان را اشغال کرد و وارد بیروت شد و کشتارهایی مانند صبرا و شتیلا را انجام داد من در بعلبک بودم و شاهد ورود نیروهای صهیونیستی به بیروت و انهدام خانه ام نبودم. البته خانه من چهار بار از سوی صهیونیست ها منهدم شد. من شاهد انهدام خانه ام و کشتار صبرا و شتیلا بودم، سپس بلافاصله نزد امام رفتم و به ایشان گفتم”اسرائیل وارد خاک لبنان شده است، و تعجب می کنم که چگونه وارد لبنان شد و چگونه وارد ضاحیه جنوبی شد و کشتار صبرا و شتیلا را انجام داد” گفتند که “فتوایی صادر شده که مقاومت در برابر اسرائیل حرام است و نوعی خودکشی به شمار می رود زیرا اسرائیل در پی لبنانی ها نبوده و هدفشان فلسطینی هاست” از ایشان پرسیدم که” آیا این امر صحیح است و آیا ما باید به این فتوا عمل کنیم؟ یعنی مقاومت در برابر اسرائیل حرام است؟ و آیا انسان باید بکشد و کشته شود؟ ” ایشان پاسخ دادند “این خودکشی نیست بلکه شهادت است و قطعا جایز است. ” به ایشان گفتم که “این بزرگترین هدیه ای از شما به ملت لبنان بود و از این پس عملیات شهادت طلبانه بسیاری را ان شاء الله خواهید شنید و این افتخاری برای شما و فرزندان انقلاب است. ” و این گونه بود که با این فتوا به لبنان آمدم و عملیات شهادت طلبانه بسیاری را در جنوب لبنان و بیروت و مناطق دیگر شاهد بودیم.

آماده همکاری با سوریه برای شکایت از اقدامات ضد محیط‌زیستی قدرت‌های مداخله‌گر هستیم
هم اکنون بخوانید

طباطبایی در پایان بیان کرد: ما نزد او انفرادی رفتیم اما به صورت یک امت از نزد ایشان خارج شدیم، امام بدون عمامه از ما استقبال کرد، گویی که از فرزندان یا خانواده خود که با او عمری را زندگی می کنند استقبال می کند. دست ها و دلها با یکدیگر پیوند خوردند. نور ایمان و اشتیاق در هم فرو رفته بود و به سوی آفریدگار قدرتمند و کریم یک رنگ شده بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا