اصلاح آیین‌نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها

به گزارش ایسنا، حمید بادامی نجات آیین‌نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را نیازمند اصلاح و تغییردانست و اظهارکرد: شهرها روز به روز به سمت توسعه و گسترش هستند. این آیین‌نامه و قانون ایراداتی دارد و نمی‌تواند به حفظ فضای سبز شهرها کمکی کند همچنین این نواقص باعث شده که بخشی از حقوق عامه مردم هم به شکلی آسیب ببیند.

وی اصلاح ماده ۱ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را امری ضروری و مهم تلقی کرد و گفت: آیین نامه‌ای که شورای عالی استان‌ها برای حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تدوین کرده است، دچار ایراداتی است.

بادامی نجات در ادامه بخشی از نواقص قانون را در موضوع باغات برشمرد و توضیح داد: نقشی در مقوله باغات برای شورای شهرها تعریف شده که این نقش بدون هیچ گونه دستور العمل است. بر این اساس شاهد هستیم که گاهی تشخیص‌هایی داده می‌شود که حقوق عامه مردم از بین می‌رود. برای رفع این مشکل بایستی تشخیص هایی که شورای شهر دارد براساس دستورالعمل ها و الزامات باشد. نبود این مهم یک خلا قانونی محسوب می‌شود که باعث شده برخی از شوراهای اسلامی در شهرها دچار اشتباه شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، بادامی نجات در پایان تصریح کرد: درهرصورت این آیین‌نامه نیازمند اصلاح است. شورای عالی استان‌ها با شوراهای اسلامی سراسر کشور و شهرداران کشور مکاتبه کرده و این نواقص درحال جمع آوری است و در آینده نزدیک در یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اصلاح خواهد شد.

ویدئو / ده‌ها کشته در پی سیل و رانش زمین در چین و هند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا