بررسی «ایران بزرگ فرهنگی» در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی

امین داوودی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که این انجمن در دوران کرونا، سلسله گفت‌وگوهایی در حوزه مسایل ایران و ایران‌شناسی با دیگر دانشگاه‌های کشور در قالب پخش زنده اینستاگرامی برگزار می‌کند، ادامه داد: در این نشست که با حضور مرتضی رضوانفر – پژوهشگر و عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری – برگزار می‌شود، به موضوع «ایران بزرگ فرهنگی تا کجاست» می‌پردازد.

او با بیان این‌که این گفت‌وگو بین انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید بهشتی و انجمن علمی تاریخ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می‌شود، توضیح داد: در این گفت‌وگو تلاش می‌کنیم تا پا را از مرزهای سیاسی کنونی ایران فراتر گذاشته و فرهنگ بزرگِ ایرانی که در کشورهای همسایه و اطراف نیز وجود دارد و از آن به عنوان «ایران بزرگ فرهنگی» نام برده می‌شود را بررسی کنیم.

وی گفت:‌ دکتر رضوانفر سال‌هاست با سفر به کشورهای اطراف ایران از قفقاز گرفته تا چین، مسیر جاده ابریشم را بررسی می‌کند و با ثبت وضبط کتاب‌های مرتبط با ایران فرهنگی به پیوند آیین و آداب و رسوم و رفتار مردم از آن دوره تا کنون می‌پردازد و در واقع رد پای ایرانی‌ها را در این کشورها بررسی می‌کند.

او بررسی ایران فرهنگی و مرزهای آن را  از موضوعات ضروری دانست که باید بیشتر مورد بحث قرار گیرد و ادامه داد:‌باید بتوانیم از طریق این فرهنگِ مشترک که با کشورهای اطراف داریم، تعامل و همکاری‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با آن‌ها برقرار کنیم.

داوودی تاکید کرد: این گفت‌وگو پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۲۲ از طریق صفحه «sbu.history» به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام

هیچ نهادی، گروه‌های نمایشی عراق را در انتخاب موضوع و زبان محدود نمی‌کند/ جشنواره تئاتر خیابانی عراق ایده‌اش را از جشنواره مریوان گرفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا