افزایش دو برابری پهنای باند اینترنت در کردستان

آزاد حکمت در گفت و گو اختصاصی با ایسنا با بیان اینکه مخابرات و اینترنت یکی از بسترهای اصلی توسعه پایدار است اظهار کرد: شرایط و اوضاع کسب و کار در ایران و سایر کشورهای جهان به گونه‌ای است که بسترهای دیجیتال نقش اساسی را در اقتصاد و کسب‌وکارهای جدید ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از پایه‌های اقتصادی بر روی فضای مجازی استوار است و در شرایط‌های خاص نیز فضای مجازی نقش اساسی دارد تصریح کرد: پس از همه‌گیری ویروس کرونا وابستگی مردم به فضای مجازی بیشتر از گذشته شد و حوزه‌های صنعت، اقتصاد و خدمات وابستگی شدید به این بستر پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط کنونی تجارت در بسترهای مجازی بسیار بیشتر از گذشته رونق یابد.

حکمت‌ با اشاره به لزوم توجه به تولیدات داخلی ادامه داد: کردستان جزو اولین استان‌های کشور است که از تجهیزات مخابراتی پیشرفته سویچ ثابت با برند داخلی استفاده کرده و در تجهیزات دیگر مخابراتی نیز اولویت با تولیدات داخلی است.

وی با اشاره به گستردگی صنعت مخابرات عنوان کرد: استفاده از تولیدات داخلی در زمینه‌ مخابرات می‌تواند نیرو محرکه‌ای برای چرخ اقتصاد کشور باشد.

مدیرعامل مخابرات کردستان  گفت: بسیاری از تجهیزات داخلی با تجهیزات خارجی همخوانی نداشته‌اند که با تکیه بر متخصصان داخلی این مشکل نیز برطرف شده است.

وی اظهار کرد: با تلاش متخصصان داخلی حوزه مخابرات، استفاده از مودم‌های داخلی موجود در بازار بر روی بسترهای FTTH، VDAL، و ADSL فراهم شده‌است که قدم مهمی برای کمک به صنعت ارتباطی کشور به حساب می‌آید.

حکمت با اشاره به محدودیت‌ها در تامین منایع در سال گذشته افزود: با تلاش همکاران و حمایت‌های مدیران مخابرات کشور و مدیران استانی سرمایه‌گذاری‌ها روی دو فناوری پیشرفته FTTH و VDSL در کردستان صورت گرفت که ماحصل آن کسب رتبه‌های اول در زمینه FTTH و کسب رتبه دوم در زمینه VDSL بوده است.

درباره زنبور عسل چه می‌دانید؟
هم اکنون بخوانید

وی تصریح کرد: درحال حاضر بیشتر از دو میلیون و ۴۴ هزار مشترک همراه اول در سطح کردستان وجود دارد که از جمعیت خود استان به مراتب بیشتر بوده و ضریب نفوذ مخابرات در بخش سیمکارت همراه حدود ۱۲۴ درصد است.

مدیرعامل مخابرات کردستان با اشاره به فعالیت بدون وقفه کارکنان مخابرات عنوان کرد: سال گذشته ۵۸ سایت تکنولوژی نسل سوم و ۸۲ سایت نسل چهارم در سطح استان دایر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تلفن روستایی حدود ۹۵۰ روستای استان تحت پوشش تلفن همراه است ادامه داد: با توجه به افزایش نیاز مردم به استفاده از اینترنت به خصوص در شرایط قرنطینه، در چند ماهه اخیر بیش از ۲۱۵ سایت به نسل‌های جدید ارتقا داده شده‌اند.

حکمت با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومانی در زمینه ارتقاء سایت‌ها در چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: کار بخش توسعه اینترنت روستایی به یکی دیگر از اپراتورهای کشور سپرده شده است و مخابرات تنها بحث ارتقاء سایت‌ها به نسل‌های جدید را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از همه‌گیری کرونا مصرف اینترنت استان کردستان تا ۳ برابر افزایش یافت گفت: پس از شیوع کرونا ویروس و باتوجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش مصرف اینترنت، ظرفیت پهنای باند استان دو برابر و ظرفیت آپلینگ استان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت تا از مشکل اینترنت استان در آن برهه کاسته شود.

مدیرعامل مخابرات کردستان اظهار کرد: ظرفیت پهنای باند استان کردستان در پایان سال ۹۷ حدود ۶۵ STM1 بود که تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۱۲۲ STM1 افزایش پیدا کرد.

شرکت داروسازی سها هلال احمر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل تولید می‌کند
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به افزایش تعداد مشترکین آنلاین استان افزود: قطعی اینترنت خانگی و تلفن ثابت می‌تواند ناشی از قطعی کابل‌ها، کمبود آی‌پی و یا سرقت کابل و غیره باشد که در خصوص آی‌پی‌ها در حال تامین‌ آن‌ها هستیم که نتیجه آن می‌تواند به کاهش قطعی اینترنت بیانجامد.

حکمت تصریح کرد: تا پایان سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ روستا از اینترنت پرسرعت ADSL برخوردار شدند که حدود ۳۰ روستا بیشتر از اعتماد نو به نقل از برنامه مشخص شده بهره‌مند از اینترنت پرسرعت شدند.

وی با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه مخابرات کردستان در سال ۹۹ عنوان کرد: یکی از امن‌ترین، سریع‌ترین و با کیفیت‌ترین بسترهای اینترنت فیبرنوری است که در سال ۹۹ تداوم پوشش فیبرنوری در مناطق روستایی در دست اجرا است.

مدیرعامل مخابرات کردستان با بیان اینکه در زمینه پوشش شبکه فیبرنوری روستایی، کردستان مقام اول کشوری را در اختیار دارد ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۹۹۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی در کردستان اجرا شده که درصد تحقق ۱۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری مخابرات کردستان کسب رتبه‌های برتر کشوری در زمینه فناوری‌های نوین مخابراتی است که خوشبختانه در سال ۹۸ به این مهم دست یافتیم.

حکمت در پایان با بیان اینکه یکی از ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین وسایل ارتباطی همچنان‌ تلفن ثابت است یادآور شد: با توجه به اینکه همچنان انتخاب اول قسمتی از مشترکین مخابرات تلفن ثابت است، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه گسترش تلفن ثابت بر روی شبکه فیبرنوری انجام شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا