تبریک رییس مجلس سنای پاکستان به قالیباف

به گزارش ایسنا، سنجرانی در این مکالمه تلفنی بر اهمیت مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: گسترش ارتباط میان مجالس دو کشور، نقش مهمی در توسعه همکاری­های فی مابین در عرصه­‌های مختلف دارد.
وی با اشاره به مناسبات دیرینه و برادرانه دو کشور در عرصه­‌های مختلف، ارتباطات اقتصادی دو کشور را با اهمیت خواند و افزود: امیدواریم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور به ویژه در مناطق مرزی که به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرز‌ها متوقف شده است، با تلاش مسئولان دو کشور دوباره برقرار شود.
رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود، با تحسین برانگیز خواندن تلاش­‌های کادر پزشکی و درمانی جمهوری اسلامی در مقابله با ویروس کرونا گفت: بخش­های بهداشتی و درمانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت تحریم­‌ها توانسته‌اند در مبارزه با ویروس مهلک کرونا به توفیقات و دستاورد‌های مهمی نائل شوند.
وی در این خصوص، اعمال تحریم‌ها علیه ایران در شرایط همه­‌گیری ویروس کرونا را ناعادلانه خواند و گفت: از جامعه بین­ الملل می­‌خواهیم تا برای رفع تحریم­‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

 قالیباف در این گفتگوی تلفنی خطاب به ملت و دولت پاکستان، گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه دو کشور همسایه و مسلمان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز است، از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی از تداوم مناسبات دوستانه و رو به گسترش با مجالس سنا و نمایندگان جمهوری اسلامی پاکستان استقبال می­‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفتگوی تلفنی خود با رییس مجلس پاکستان، گفت: مجالس در نظام سیاسی دو کشور از جایگاه رفیعی برخوردارند و امیدوارم نمایندگان مجالس ایران و پاکستان بتوانند از ظرفیت‌های پارلمانی در جهت تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بویژه در حوزه امنیت مرز‌ها استفاده کنند.
قالیباف همچنین در این مکالمه تلفنی، وقوع سانحه هوایی اخیر در این کشور را که به کشته شدن ده­ها نفر منجر شد، به مجلس، دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگوی تلفنی از اجرایی شدن کلیه توافقات دو کشور و تسریع در برگزاری کمیسیون­ مشترک همکاری­های اقتصادی ایران و پاکستان استقبال کرد.
انتهای پیام

تورم قوانین و قانون‌گریزی از نتایج غیبت حقوقدانان در مجلس است/ حضور افراد ناآگاه از قانون در مجلس، حرمت قوانین را از بین می‌برد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا