سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت سالروز شهادت «مصطفی بدرالدین»


سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت سالروز شهادت «مصطفی بدرالدین»

دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالروز شهادت فرمانده حزب‌الله در سوریه سخنرانی کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز -‌چهارشنبه- به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده حزب‌الله در سوریه سخنرانی کرد. 

وی ضمن تسلیت گفتن سالروز ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی (ع) به مسلمانان و شیعیان تسلیت گفت: «این حادثه همچنان دارای پند و عبرت است. امام علی (ع) با قدرت در برابر اولین پدیده خطرناک تکفیری در جهان اسلام ایستاد. این گروه خیلی از مردم را به خاطر کمترین شبهه کشته و جنایت‌های زیادی مرتکب شده است.»

نصرالله افزود: «این پدیده در سال‌های اخیر دوباره بازگشته و تفکر تکفیری روز گذشته در کابل بیمارستان زنان و زایمان را هدف حمله خود قرار داد.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین سالروز شهادت سید مصطفی بدرالدین را به خانواده این شهید مقاومت به ویژه مادر، همسر و دختران وی تبریک و تسلیت گفت.

وی با تبریک به پرستاران لبنان به مناسبت روز جهانی پرستار، اظهار داشت که نبرد با ویروس کرونا به اطمینان، دانش و صلابت تیم‌های پزشکی و ایستادن آن‌ها در خط مقدم این نبرد بستگی دارد.

وی با بیان اینکه سوریه کشور ضعیف یا فقیری و حاشیه‌ای نبود گفت: «سوریه در مرکز جهان عرب جای دارد. هدف این بود که سوریه به زیر هیمنه و سلطه آمریکا برود. اسرائیل را به رسمیت بشناسد و قدس و فلسطین را کنار بگذارد. سوریه حاضر به تسلیم در برابر فشارهای استکبار جهانی و غرب نشد و از این‌رو، قدرت‌های استکباری و ادوات آن‌ها در منطقه و جهان خواستند، آن را به زانو درآوردند.

تعیین نرخ ثابت برای مبادلات ارزی خلاف بین قانون و محتوای عقلی است/ ناترازی بودجه و نظام بانکی عامل اصلی کاهش ارزش پول ملی ما است
هم اکنون بخوانید

سید حسن نصرالله گفت: «با درک این شرایط، ما در حزب‌الله تصمیم گرفتیم که برای کمک به دولت سوریه برای مقابله با نقشه استکبار و آمریکا، به این کشور برویم. با این حال می‌دانستیم که این تصمیم ما چه تبعاتی خواهد داشت.»

او گفت: «کسانی که دست به محاصره ایران و سوریه و ونزوئلا غزه و یمن زده‌اند همان کسانی هستند که امروز از چالش‌ها و پیامدهای به وجود آمده از شیوع کرونا رنج می‌برند.»

سید حسن نصرالله افزود که اظهارات مطرح‌شده درباره وجود نزاع و درگیری بین ایران و روسیه در سوریه صحت ندارد، چرا که ایران به دنبال حنگ نفوذ قدرت در این کشور نبوده است، نه با روسیه و نه با دیگران.

سید حسن نصرالله مدعاهای مداخله ایران در امور سوریه را رد کرد و گفت: «ایران به هیچ وجه به دنبال مداخله در امور داخلی سوریه نبوده بلکه به دنبال این بوده که دمشق در برابر طرح هیمنه آمریکا سرپا بایستد.»

او حضور نیروهای ایرانی در سوریه در مقطع کنونی را تکذیب کرد و گفت که ایران فقط حضور مستشاری در سوریه داشت و گفت که شماری از این مستشاران به دلیل کمک به ارتش سوریه در خطوط مقدم جبهه به فیض شهادت نائل شده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت که رژیم صهیونیستی خود و شهروندان خود را فریب می‌دهد و این چنین وانمود می‌کند که در سوریه پیروز شده است و ایران در حال خروج از این کشور است.

وی گفت که صهیونیست‌ها نمی‌توانند به حضور مستشاری ایران و نیروهای حزب‌الله در سوریه پایان دهند، چرا که حضور در سوریه تصمیم رهبران این کشور بوده و حضور این نیروها بنا به درخواست دمشق بوده است.

بعد از اتمام کرونا وضعیت کشور با گرفتگی‌هایی مواجه خواهد شد/ مدیران استانی به دنبال کاهش سختی‌ها باشند
هم اکنون بخوانید

سید حسن نصرالله گفت: «در حل بحران لبنان، نباید به کمک های بین‌المللی تکیه کرد بلکه باید به تلاش‌های داخلی تکیه کرد.»

وی افزود : «صحبت از استقرار نیروهای بین‌المللی در مرزهای سوریه یکی از اهداف اسرائیل متجاوز از تجاوز به لبنان در جنگ ژوئیه است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: «ما طی امسال بیش از هر سال دیگری شاهد شانه خالی کردن نظام عربی از فلسطین و مسئله فلسطین هستیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا