ایجاد بوستان ٣۴ هکتاری در پادگان ٠۶

زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با ایسنا،  از تصویب کلیات طرح ساماندهی اراضی پادگان ۰۶ با اعمال اصلاحاتی خبر داد و گفت: اراضی پادگان ۰۶ با مساحت  ۴۹.۵ هکتار، طبق تفاهم نامه مرداد ۹۸ شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی  مقرر بود  ۷۰ درصد(۳۴ هکتار) از مساحت پادگان به عنوان فضای سبز عمومی آزاد سازی و در اختیار عموم شهروندان تهرانی قرار گیرد و در ازای آن ارتش بتواند در ۳۰ درصد سهم خود پروانه اخذ کند.

وی با بیان اینکه همزمان با توافق صورت گرفته، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۳۰ مرداد سال گذشته اقدام به ثبت فرهنگی و تاریخی کل محدوده  کرد که همین امر بازنگری در طرح، محدود سازی حجم بارگذاری را ضروری ساخت. گفت: در جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری، آخرین وضعیت بازنگری و اقدامات صورت گرفته برای رفع مغایرت و صیانت از میراث طبیعی و فرهنگی ارزشمند محدوده پادگان، مورد بررسی قرار گرفت و طبق مصوبه  پیشین از ۱۵ هکتار سهم ارتش،  شش هکتار امکان بارگذاری با متوسط تعداد طبقات ۱۱ و ۱۲ طبقه داشت اما با توجه به ثبت حدود ۱۰۰ هزار مترمربع ابنیه ارزشمند، محدوده بارگذاری پیشنهادی از شش هکتار به ۲.۹ هکتار کاهش پیدا کرد و بر اساس تاکید اعضا و جمع بندی در شورای عالی شهرسازی و معماری به صراحت تاکید شد که حجم بارگذاری  از سقف جمعیتی ٣٠٠٠ نفر عبور نکند. این در حالیست که طبق مصوبه سال گذشته ۶٠٠٠ نفر جمعیت و طی مصوبات سال های گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن در محدوده های پیشنهادی برای بارگذاری پیش بینی شده بود که طی جلسات متعدد و با همراهی کامل ارتش، حجم جمعیت پیشنهادی ۵۰درصد کاهش یافت.

هشدار نسبت به روند افزایشی شیوع کرونا در تهران و ۲۵ شهر دیگر
هم اکنون بخوانید

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس جمع بندی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شد؛ قبل از هرگونه بارگذاری تجاری و اداری در آن محدوده، مساله ترافیکی آن و مسیرهای احداثی حل و فصل شود. مشاور طرح پیشنهادهایی مبنی بر امتداد خیابان گلستان به بزرگراه صیاد شیرازی،  احداث تونل  زیرگذر خیابان گلستان، ایجاد کندرو از خیابان مغان به خیابان گلستان و ایجاد رمپ از بزرگراه صیاد شیرازی به خیابان گلستان در مقیاس منطقه ای و محله ای را طرح کرده بود که اجرای آنها منوط به بررسی و تایید سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شد.

همچنین به منظور تقویت حوزه گردشگری و رفع کمبودهای خدماتی توافق شد؛ فضای گردشگری، تفریحی و خدماتی در محدوده پیش بینی شده برای طرح افزایش و از حجم فضای اداری و تجاری با هدف مدیریت صحیح حجم سفر و جلوگیری از ایجاد عارضه برای ساکنین محله های مجاور  کاسته شود.

وی افزود: امیدوارم طی چند ماه آینده فضای متعلق به شهر در دسترس عمومی شهروندان قرار گیرد و مدیریت شهری به منظور رفع کمبودهای خدماتی منطقه، از ظرفیت ۱۰۰هزار مترمربع بناهای میراثی موجود در فضای پادگان به منظور تامین خدمات و بهره برداری های فرهنگی، هنری و تفریحی استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا