از کشف صدها قرقاول تا خروج دام‌های غیرمجاز از مراتع کاوه ده

به گزارش ایسنا، شیدا اکار – رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار – گفت: در  مرکز غیر مجاز نگهداری و پرورش قرقاول که در یکی از باغ های اطراف شهریار واقع شده است، بیش از ٢٠٠ قطعه قرقاول وجود داشته است و نگهداری، پرورش و تکثیر این پرندگان با استفاده از دستگاه جوجه کشی، بدون اخذ مجوز از محیط زیست صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه مطابق ضوابط و مقررات موجود باید قبل از هر گونه اقدامی در این خصوص تاییدیه محیط زیست اخذ شود، اظهارکرد: با همکاری کلانتری فردوسیه و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و شهرستان شهریار پس از صورتجلسه، پرندگان این مرکز ضبط و جهت نگهداری به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه این مرکز نگهداری بدون رعایت ضوابط محیط زیستی فعالیت می کرده است، گفت: با متصدی این واحد برابر ضوابط قانونی برخورد می شود.

خروج دامهای غیر مجاز از مراتع تنها پناهگاه حیات وحش استان تهران 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ازخروج دامهای غیرمجاز از مراتع پناهگاه حیات وحش کاوه ده در این شهرستان خبر داد .

فرشاد فیروزنیا با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و دستورالعمل های سازمانی مبنی بر تأخیر در کوچ بهاره عشایر، طی روزهای گذشته دام های غیر مجازی که وارد منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده شده بودند، با همکاری یگان حفاظت این اداره و ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، از منطقه خارج و به بیرون هدایت شدند.

ایجاد ۲۶۰۰۰ شغل با احیای واحدهای تولیدی و صنعتی
هم اکنون بخوانید

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه شروع فصل کوچ بهاره عشایر از اواسط خرداد ماه است، اظهار کرد: متاسفانه برخی دامداران بدون توجه به تاریخ درج شده در پروانه های صادره و فصل تعلیف وارد مناطق این شهرستان می شوند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فیروزنیا با اشاره به اینکه این موضوع می تواند علاوه بر تخریب مراتع باعث ایجاد آلودگی و شیوع و انتقال بیماری های مشترک حیات وحش و دام های محلی شود، اظهار کرد: با توجه به اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های به عمل آمده سازمانی به منظور جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، این اداره با دامداران فاقد پروانه چرا و بهره برداران متخلف برابر قانون برخورد می کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا