جنیدی روز معلم را تبریک گفت


جنیدی روز معلم را تبریک گفت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پیامی روز گرامی داشت مقام معلم و استاد را تبریک گفت.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، متن پیام لعیا جنیدی به مناسبت روز معلم و استاد به شرح زیر است:

حق بر آموزش و پرورش پایه و مبنای برخورداری از  برخی دیگر از  حقوق و آزادی‌های اساسی بشری است و باید همۀ افراد بشر به گونه‌ای برابر و بدون تبعیض از این حق برخوردار گردند. هدف از آموزش و پرورش رشد جسمی و فکری انسان است و محور تحقق این هدف، برگزیدگانی هستند که مسئولیت آموزش، پرورش و آموزش عالی را در هر کشور بر عهده دارند.

در واقع، در همۀ جوامع انسانی، بنیادی ‌ترین کار، به منظور هدایت افراد در مسیر موفقیت و تعالی، آموزش  و تعلیم و تربیت است و کسانی که این رسالت سترگ را بر دوش می‌کشند، معلمان و استادان گرامی هستند؛ انسان‌های شریف و وظیفه‌شناسی که با پایبندی  و دلسوزی به ساختن و شکل‌دهی استعدادهای نوشکفته کودکان، نوجوانان و جوانان مشغولند و همچون چراغی روشن،  راه  را به رهروان نشان می دهند.

نقش معلم در جامعه، نقش راهبری است. معلمان با الگوبرداری از آموزه‌های آسمانی و تکیه بر ارزش های اخلاقی، به پرورش و آموزش همه فرزندان کشور ، همت می‌گمارند و بزرگی این اهتمام وقتی به نیکویی درک می شود که باور کنیم  هدایت یک فرد، برابر با زنده کردن همۀ افراد جامعه است.  چنین جایگاه والایی برای معلم از یک سو، شایستۀ تقدیر است و از سوی دیگر، این تکلیف را برای دولت  ایجاد می کند که  حقوق مادی و معنوی این شهروندان فرهیخته برای ایجاد انگیزه، حس مسئولیت، تعهد و وظیفه‌شناسی تضمین شود تا آنان بتوانند با جمعیت خاطر به آموزش و پرورش دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان بپردازند و فرهتگ اندیشیدن و خرد ورزی را در جامعه بگسترانند

بررسی ابعاد پنهان و محورهای سند ۲۰۳۰
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا