حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های گیلان خالی است/ نمی‌شود کشور را تعطیل کرد


حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های گیلان خالی است/ نمی‌شود کشور را تعطیل کرد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ خوشبختانه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ها خالی است و آمار تلفات هم به همین میزان کاهش یافته است.

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا در مورد آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان، گفت: در استان گیلان شاهد سیر نزولی هستیم دلیل آن هم این است که در زمانی که مدارس و ادارات را تعطیل کردند، چون هیچگونه محدودیت ورود و خروج نبود، همه به سمت استان‌های شمالی هجوم آوردند، در حالی که چند روز اخیر با محدود کردن ورود و خروج‌ها توانستیم تعداد مبتلایان را کنترل و مدیریت کنیم.

وی افزود: از نظر فرهنگی نیز راهکاری اندیشیده نشده بود به گونه‌ای که اشخاص برای یک سرماخوردگی ساده راهی بیمارستان می‌شدند و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده بود و بیمارستان صحرایی برپا کردند، در صورتی که اکنون خوشبختانه حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ها خالی است و آمار تلفات هم به همین میزان کاهش یافته است. با توجه به اینکه ورود و خروج شهرها کنترل شد و مردم نیز رعایت کردند، تصور من این است که سیر مبتلایان همچنان نزولی خواهد بود.

عضو کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: از آنجایی که مقرر شده است تمامی نمایندگان تست کرونا بدهند، مجلس از نمایندگانی که تاکنون تست کرونا نداده‌اند، یکشنبه و دوشنبه تست می‌گیرد.

بائوج لاهوتی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که به صورت مجازی با سایر نمایندگان داشتیم، قرار بر این شد که نمایندگان فاصله‌ها را رعایت کنند و عده‌ای از نمایندگان در جایگاه میهمان حاضر شوند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا نزولی شدن نمودار ابتلا ادامه یابد/ با کرونا مانند جنگ برخورد کنیم
هم اکنون بخوانید

وی ضمن بیان اینکه نمی‌توان مجلس را تعطیل کرد بلکه باید مدیریت کرد، گفت: به نظر من خیلی نباید سخت گرفت، کشور را که نمی‌شود تعطیل کرد، از نظر اقتصادی تاکنون ضررهای سنگینی به کشور وارد شده است بر همین اساس باید در عین انجام مراقبت‌های بهداشتی، کشور را اداره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا