جهان اقدامات غیرانسانی و کینه‌توزانه‌ دولت آمریکا نسبت به ایران را محکوم کند


جهان اقدامات غیرانسانی و کینه‌توزانه‌ دولت آمریکا نسبت به ایران را محکوم کند

روزنامه معتبر ساوث چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ، روز جمعه ۲۷ مارس ۲۰۲۰ در یادداشتی به قلم آلکس لو ستون نویس خود با عنوان «به تحریم ایران در دوران کرونا خاتمه دهید» نوشت: جهان باید ضمن پیروی از خط مشی چین در کمک به ایران، دولت آمریکا را بابت اقدامات غیرانسانی و کینه‌توزانه‌اش محکوم کند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، در این مقاله آمده است:

«رسانه‌های جهانی تمام توجه خود را معطوف همه گیری ویروس کرونا در کشورهای غربی کرده اند. در حالی که کشورهای مواجه با بحران کرونا در غرب از منابع کافی برای مقابله با تبعات این بیماری برخوردارند، تجربیات آنها با مشکلات و دشواری های فراوانی که ویروس کرونا برای مردم ایران به بار آورده قابل مقایسه نیست».

رسانه های غربی با سیاه نمایی تمام تلاش خود را صرف ناکافی جلوه دادن اقدامات دولت ایران و انتقادهای سیاسی به مقامات آن کشور در مقابله با ویروس کووید۱۹ کرده اند، اما درد و رنج که مردم ایران انعکاسی ندارد. این موضوع باعث شده آمریکا از فشار و انتقادات در خصوص ادامه و حتی افزایش تحریم ها علیه دولت و مردم ایران در امان باشد در حالی که مردم هر روز در جدال مرگ و زندگی به سر می برند.

همانطور که سید رضا حسینی، کفیل سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ به این روزنامه گفت، تحریم های یکجانبه دولت آمریکا مانع از رسیدن کمک های پزشکی ضروری به ایران شده است.

در حالی که ظاهراً باید ارسال دارو، تجهیزات درمانی، غذا و سایر اقلام بشردوستانه معاف از تحریم ها باشد، بروکراسی دست و پاگیر و مانع تراشی های سیاسی دولت آمریکا همکاری بشردوستانه با ایران را برای کشورها و شرکت ها دشوار ساخته است. بسیاری نمی توانند برای کمک به ایران خود را در معرض تحریم های آمریکا قرار دهند. این فقط ادعای مقامات ایران نیست بلکه سازمان های حقوق بشری نظیر دیدبان حقوق بشر نیز بر این واقعیت اذعان دارند.

دستور مخبر برای تشکیل ستاد حمایت از گروه‌های جهادی در استان‌ها
هم اکنون بخوانید

مایک پومپو وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: «آمریکا به اعمال همه جانبه تحریم ها ادامه خواهد داد» در حالی که آمریکا از اعمال تحریم ها بسیار فراتر رفته و در ماه اخیر همزمان با سال نو ایرانی که سراسر ایران درگیر مقابله با ویروس کرونا شده، تحریم های جدیدی علیه آن اعمال کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در یک ژست بشردوستانه توخالی گفته که اگر تهران درخواست کمک کند واشنگتن به این کشور کمک خواهد کرد. این در حالی است که ایران از بسیاری از کشورها درخواست کمک کرده و برای اولین بار از صندوق بین المللی پول نیز درخواست وام کرده است. تردیدی نیست که آمریکا در این مسیر مانع تراشی کرده و به همین دلیل است که تا کنون تنها چین، هند و امارات فعالانه کمک های خود را ارائه کرده اند.

اکنون زمان آن فرا رسیده که جهان خواستار پایان یافتن تحریم های آمریکا یا حداقل ایجاد یک کانال بشردوستانه فوری برای کمک به مردم ایران شود».

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا