نقض حکم شهردار پیشین تهران از سوی دیوان عالی کشور/ نگران جان نجفی در زندان هستیم/ موکلم با ۱۱ زندانی در یک سلول است


نقض حکم شهردار پیشین تهران از سوی دیوان عالی کشور/ نگران جان نجفی در زندان هستیم/ موکلم با ۱۱ زندانی در یک سلول است

وکیل مدافع شهردار پیشین تهران از نقض حکم او توسط دیوان عالی کشور خبر داد.

حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، ضمن اعلام خبر نقض رای محمدعلی نجفی در دیوان عالی کشور گفت: در تاریخ ۲۴ یا ۲۵ اسفند رای در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست جناب آقای رازینی صادر شد و رای آقای نجفی مبنی بر قتل عمد را نقض کرد و رسیدگی را به شعبه هم‌‌عرض ارجاع دادند. البته با توجه به اینکه صدور این رأی پیش از تعطیلات بود هنوز به دادگاه کیفری استان ارسال نشده است. 

وی ادامه داد: در نوبت گذشته پرونده به همان شعبه ارجاع شد اما این بار حکم دیوان عالی از آن جهت اهمیت دارد که رای نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شده است و این رای از نظر ماهیتی حائز اهمیت است. 

وی افزود: متن رای هنوز برای بنده ارسال نشده اما در سامانه قوه قضائیه درج شده است و بنده نیز تا زمانی که این رأی ثبت نشده بود آن را به اطلاع رسانه‌ها نرساندم. 

وکیل مدافع شهردار پیشین تهران همچنین با اشاره به وضعیت خاص موکل خود شامل سابقه سکته و دیابت پیشرفته و همچنین سن بالا با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: موکل من هنوز محکوم نشده است که مشمول مرخصی شود اما برای ایشان درخواست تودیع وثیقه کردیم که هنوز مورد قبول واقع نشده است. 

وی افزود: آقای نجفی در سلولی همراه با ۱۱ نفر دیگر زندانی هستند و یکی از هم بندی‌های ایشان پیشتر با علائم کرونا به بیمارستان منتقل شده و ما به شدت نگران جان او هستیم که همین امر نیز باعث شد بنده در نامه‌ای از معاون اول قوه قضاییه تقاضا کردم و ایشان جهت بررسی، موضوع را به دادستانی ارجاع داد و دادستانی تهران هم گزارش کار را به دیوان عالی و شعبه ۹ دادگاه کیفری ارسال کرد ولی متاسفانه دادگاه با پذیرش وثیقه و آزادی موکلم موافقت نکرده است.

روسیه: برجام جایگزین معقولی ندارد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا