تولید تلویزیون بالاخره افزایشی شد!

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار، بیشترین افزایش تولید مربوط به تولید سموم دفع آفات نباتی بوده که تولید آن در ۱۱ ماهه اول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین تولید ماشین لباس شویی و وانت در رتبه دوم و سوم بیشترین افزایش تولید قرار گرفتند، به طوری که در ۱۱ ماه نخست سال گذشته به ترتیب ۶۶۳ هزار دستگاه ماشین لباسشویی و ۶۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به تولید آن‌ها در مدت مشابه سال ۹۷ به ترتیب ۳۶.۷ و ۳۰.۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش تولید انواع لوازم خانگی

در این میان آمارها نشان می‌دهد که تولید سایر کالاهای لوازم خانگی یعنی یخچال و فریزر و کولر آبی هم در این مدت به ترتیب ۸.۱ و ۱۸.۴ درصد افزایش داشته و تولید تلویزیون هم که در ماه‌های گذشته همواره با کاهش مواجه بوده است، طی ۱۱ ماهه سال ۹۸ با افزایش ۳.۳ درصدی مواجه شده است.

کمترین افزایش تولید هم در این مدت مربوط به انواع پایپوش بوده که تولید آن از ۱۲۴ میلیون جفت در ۱۱ ماهه سال ۹۷ به حدود ۱۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار جفت در مدت مشابه سال ۹۸ رسیده و تنها ۰.۲ درصد افزایش یافته است.

تولید کدام کالاها در سال ۹۸ کمتر شد؟

از بین ۸ کالای منتخب صنعتی که تولید آن‌ها در این مدت کاهش داشته، بیشترین کاهش تولید مربوط به کامیون، کامیونت و کشنده است که تولید آن‌ها در سال ۹۸ حدود ۵۷.۵ درصد کاهش داشته و از ۹۶۱۱ دستگاه به ۴۰۸۹ عدد رسیده است.

داستان چای‌های تاریخ مصرف گذشته چیست؟
هم اکنون بخوانید

همچنین در ۱۱ ماهه نخست سال پیش ۱۸۳۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده که نسبت به تولید ۳۴۶۷ دستگاه از این نوع کالا در مدت مشابه سال ۹۷ تقریبا ۴۷.۲ درصد کاهش داشته است.

کمترین کاهش تولید نیز مربوط به پودر شوینده بوده که تولید آن با ۵.۳ درصد کاهش از ۵۷۵ هزار و ۸۰۰ تن در ۱۱ ماهه سال ۹۷ به ۵۴۵ هزار و ۵۰۰ تن در مدت مشابه سال ۹۸ رسیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا