عریقات: اسرائیل کنترل ۹۵ درصد دشت‌های فلسطین را به دست گرفته است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) امروز (سه‌شنبه) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: سیاست افزایش شهرک‌سازی‌ها در منطقه اغوار فلسطین و بحر المیت بخشی از اجرای طرح الحاق و سرقت (اراضی فلسطینی‌ها) و شهرک‌سازی است.

عریقات اظهار کرد: ۵۵ هزار فلسطینی در حال حاضر در پنج درصد از مساحت منطقه اغوار زندگی می‌کنند و ۱۲ هزار و ۷۰۰ شهرک‌نشین اسرائیلی کنترل باقی مساحت این منطقه را در دست دارند.

طبق این بیانیه، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ چهار کانون شهرک‌سازی جدید در اغوار احداث کرده و ۱۱۰ واحد مسکونی جدید به شهرک‌های موجود افزود.

به گفته عریقات، این رژیم ۹۴ درصد از منابع آبی فلسطینی‌ها را در منطقه الاغوار به سرقت برده است.

ماه گذشته میلادی یک تیم آمریکایی-اسرائیلی بر اساس طرح معامله قرن آمریکا، نقشه دقیقی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را تدوین کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ژانویه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن از طرح معامله قرن رونمایی کرد. این طرح آمریکایی شامل تشکیل یک کشور کوچک فلسطینی به شکل یک مجمع الجزایر که پل‌ها و تونل‌هایی آنها را به یکدیگر وصل می‌کند، تعیین شهر قدس به شکل کامل به عنوان “پایتخت اسرائیل” و کنترل کامل این رژیم بر منطقه غور اردن و دشت‌های فلسطین بود.

انتهای پیام

تظاهرات سراسری در روسیه در اعتراض به دور جدید ریاست جمهوری پوتین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا