فشار بر اینترنت زیاد بود، کیفیت را پایین آوردیم

به گزارش ایسنا ، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، کشورهای مختلف جهان با اعمال قرنطینه و اجرای محدودیت های جدی در عبور و مرور شهروندان از آنها درخواست و تقاضا کرده اند که به هیچ عنوان سفر و تعددهای غیرضروری درون و برون شهری نداشته باشند و در خانه بمانند تا به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک و مرگبار کمک کنند.

یکی از بزرگترین سرگرمیهای شهروندان در کشورهای مختلف در مدت زمان خانه ماندن، بدون شک استفاده از اینترنت و پلتفرم های پخش آنلاین فیلم و سریال و محتوای ویدئویی همچون نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و اپل به شمار می رود.

حالا از آنجایی که استفاده کاربران از این سرویس ها به طور همزمان و گسترده‌ای به شدت افزایش پیدا کرده، این شرکتها اعلام کرده اند که به منظور کاهش فشار بر شبکه جهانی اینترنت، قصد دارند که کیفیت و حجم محتوای استریم های ویدئویی خود را بکاهند تا تمامی کاربران به خصوص در اروپا که هم اکنون تبدیل به مرکز شروع بیماری کووید-۱۹ شده است، بدون هیچ مشکلی بتوانند در خانه خود به مشاهده و تماشای محتوای ویدیویی آنلاین بپردازند.

سخنگوی نتفلیکس در مصاحبه‌ای در این خصوص خاطرنشان کرد: شرکت ما تصمیم گرفته است تا بیت ریت محتوای استریم را به مدت ۳۰ روز در سراسر اروپا کاهش دهد و بدین ترتیب انتظار می رود که این تصمیم، ترافیک پلتفرم نتفلیکس را به میزان ۲۵ درصد در همه شبکه های اروپایی به کیفیت خوب و قابل قبولی را برای همه کاربران کاهش و نمایش دهد.

یوتیوب نیز که هم اکنون بزرگترین سرویس اشتراک ویدئو در جهان به شمار می رود ، یک روز پس از نتفلیکس اعلام کرد که با اقدام و تصمیمی مشابه، قصد دارد کیفیت محتوای ویدیویی خود را به خصوص در اروپا به طور موقت به کیفیت استاندارد و قابل قبول کاهش دهد.

سطح همکاری‌های سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با ایران در حال افزایش است
هم اکنون بخوانید

آمازون و اپل نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای از کاهش کیفیت محتوای استریم خود به خصوص در کشورهای اروپایی خبر داده اند. به عنوان مثال سخنگوی شرکت آمازون در گفت وگویی با گزارشگر گاردین گفت: از آنجایی که تعداد کاربران خانگی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است، مدیریت دقیق سرویس ها و اپراتورهای مخابراتی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است، بدین ترتیب سرویس Prime Video راهکار هایی برای کاهش فشار بر شبکه اجرا کرده و در همکاری کامل با مقامات محلی و آپارات اور های سرویس دهنده اینترنتی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا