تلاش مقامات ایالات متحده برای خانه‌نشین کردن گردشگران

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک‌تایمز،‌ تعدادی از مقاصد گردشگری ایالات متحده  که روز به روز به شمار ‌آن‌ها افزوده می‌شود از مردم خواسته‌اند در خانه‌هایشان بمانند.

از «هاوایی»‌ و «یوتا» گرفته تا «کارولینای شمالی»‌ و جزیره کوچکی در «مین» مقامات محلی از مردم درخواست کرده‌اند سفرهای غیرضروری خود را لغو کنند.

حتی ساکنان دائمی مناطقی  همچون «همپتنز» که برای ساخت خانه‌های دوم تفریحی و مسافرتی محبوب هستند، از حضور مالکان خانه‌های تفریحی در این مناطق راضی نیستند.

 «جولی اوهاشی» ۳۶ ساله که ساکن جزیره «مائوئی» است،  از جمله افرادی است که نسبت به سفر گردشگران به این منطقه اعتراض دارد و با در دست گرفتن پلاکاردی در فرودگاه این جزیره از مردم می‌خواهد به خانه‌هایشان برگردند. او حتی یک گروه فیسبوک به راه‌انداخت و خواستار قرنظینه شدن اجباری بازدیدکنندگان شد.

در هفدهم مارس، فرماندار «‌هاوایی» نیز از مردم خواست تا سفرهای خود را به مدت ۳۰ روز به تاخیر بیاندازند. این درحالی است که سفر یکی از منابع اصلی اقتصادی «‌هاوایی» محسوب می‌شود.

 اما در مناطقی که مورد مبتلا به ویروس «کرونا» شناسایی شده محدودیت‌ها در حال افزایش است. ‌در «هونولولو» مرکز ایالت «هاوایی»، جزیره «کائوآئی»‌ و شهرستان «ماویی»، محدودیت‌ ساعات کاری و تعطیلی اجباری رستوران‌ها و سایر مکان‌های تفریحی سربسته اعلام شده است. کارشناسان سلامت ایالات «هاوایی» هم چنین خواستار قرنطینه شدن ۱۴ روزه بازدیدکنندگان شده‌اند. روز  جمعه اعلام شد که مقامات «‌هاوایی» این پیشنهاد را مورد  بررسی قرار خواهند داد.

سال گذشته، بیش از ۱۰ میلیون نفر از «‌هاوایی» بازدید کردند و در مجموع  ۱۷.۸ میلیارد دلار خرج کردند.

مراسم وداع با ۱۵۰ شهید دفاع مقدس برگزار شد
هم اکنون بخوانید

طبق آخرین آمار ارائه شده شمار جان‌باختان این ویروس در ایالت متحده  به ۳۲۳ نفر و تعداد مبتلایان به ۲۵,۰۰۰  نفر رسیده است. واشنگتن با وجود ۹۴ جان باخته بیشترین آمار مرگ بر اثر این ویروس را داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا