تاسک رفتار ناسیونالیستی اروپا در مبارزه با کرونا را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، دونالد تاسک، نخست وزیر سابق لهستان و رئیس سابق شورای اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه “گازتا ویبورچزا” درباره نظرات گفته شده مربوط به پاسخ ضعیف اروپا به شیوع ویروس کرونا جدید اظهارنظر کرد.

روز چهارشنبه ماتئوس موراویسکی، نخست‌وزیر محافظه‌کار لهستان با تشریح اعتماد نو به نقل از برنامه خود برای حمایت از اقتصاد این کشور، از اتحادیه اروپا به دلیل عدم بازگشایی صندوق‌های جدید کمک و عدم واکنش سریع همچون کشورهایی مثل لهستان، انتقاد کرد.

دونالد تاسک در بخشی از اظهارات خود گفت: باید بین واقعیت‌ها و تبلیغات ضد اتحادیه اروپا تفاوت قائل شد. سالها پیش، این کشورهای عضو اتحادیه بودند که تصمیم گرفتند موضوعات بهداشت را در صلاحیت دولت‌های ملی قرار دهند.

به گفته وی، این نه ضعف اتحادیه اروپا است و نه کمبود ابزار، بلکه “عدم تمایل کشورهای عضو برای ایجاد یک استراتژی، رویه‌ها و استانداردهای مشترک” است، در حالی که “راه‌حل‌های ملی دولتی در دراز مدت کار نخواهد کرد (زیرا) ویروس جهانی است.”

تاسک ضمن حمایت از صیانت از ارزش‌های دموکراتیک در زمانی که بحران اجتماعی در پیش‌رو است، اظهار کرد: ما به اتحادیه اروپا بیشتر از گذشته نیاز داریم، اتحادیه اروپایی که متحدتر است و ابزار و قدرت بیشتری دارد.

انتهای پیام

کویت اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از گذرگاه‌های آبی را خواستار شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هجده =

دکمه بازگشت به بالا